مدیر کل بهزیستی فارس: نسل جدید، نسلی بی محتوا و بدون پیوستگی غنای فرهنگی و باورها است

رونمایی از بیش از ۱۸۰۰ مجموعه کتاب یک صفحه ای در زمینه آوزش مهارتهای زندگی در شیراز

شیراز (پانا) - مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند دریافت آگاهی درزمینه مهارتهای زندگی است، گفت: علت عمده آسیب های اجتماعی، ناآگاهی افراد از مهارتهای زندگی و اجتماعی است که ایجاد فرصت های اندک مطالعه می تواند در این زمینه موثر باشد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بهزیستی فارس: نسل جدید، نسلی بی محتوا و بدون پیوستگی غنای فرهنگی و باورها است

مرتضی موسوی صبح امروز در مراسم رونمایی از 1800 مجموعه کتاب در جمع خبرنگاران ، افزود: امروزه بحث سلامت تنها در حوزه جسمی نیست و به سلامت باورها و روان هم توجه دارد و یک انسان سالم میتواند به عنوان یک انسان توسعه یافته نقش خود را در جامعه ایفا کند.

وی تاکید کرد: امروز شاهد سرعت تغییر در سبک زندگی ها و خانواده ها هستیم و تمایل به ازدواج و فرزند آوری کم شده و خانواده ها در تربیت فرزند مشکل دارندو علت تمام این اتفاقات از بین رفتن پیوستگی بین غنای فرهنگی و اجتماعی ملی در جامعه است.

موسوی افزود: یکی از شاخص های مهم توسعه روابط اجتماعی کتابخوانی است و این در حالی است که در ایران شاخص مطالعه روزانه افراد کمتر از ۵ دقیقه است.

وی نسل جدید را نسلی بی محتو ا دانست و افزود: این نسل دچار یک نوع بی هویتی شده که می توان عمده علت آن را از بین رفتن پیوستگی بین غنای فرهنگی و باورها در میان این نسل دانست.

مدیر کل بهزیستی فارس اظهار کرد: انسانی توانمند است که آگاهی بیشتری داشته باشد و بهزیستی به عنوان نهادی که با معلولیت به معنای عام سرکار دارد، در زمینه پیشگیری آسیب های پیش رو را پیش بینی میکند و در دهه هفتاد ما آسیب های امروز را پیش بینی کرده بودیم و این نیازمند توجه به برنامه های بهزیستی است.

موسوی تاکید کرد: تاب آوری در کشور ما پایین آمده و مردم ما حوصله مطالعه ندارند و ما تلاش کردیم تا مهارتهای زندگی و فردی و اجتماعی را در قالب داستان های کوتاه و به صورت کتاب های یک صفحه ای تهیه و منتشر کنیم.

وی این مهارتها را چتر نجات انسانها دانست و افزود: این داستانها با شبوه زیبا نوشته شده است و قرار است در مراکز مختلف از جمله پارکها، مترو و میزهای خدمت و محل های پر تردد برای مطالعه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۷۰۰ عنوان داستان در خصوص آسیب ها پیش بینی شده که ۴۸ عنوان آن در قالب 1800 مجموعه توسط تالیف شده است.

وی افزود: رویکرد ما در بهزیستی رویکرد پیشگیرانه است و ۱۴۸ مرکز مشاوره در فارس داریم که در بحث آموزش و "مداخله به هنگام" ورود می کنند و ۳۸ مرکز تخصصی مداخله در مباحث خاتواده و طلاق در فارس داریم که در این مراکز برای دسترسی آسان لایه هایی از جامعه که توان پرداخت حق مشاوره را ندارند ۵۰ درصد یارانه در نظر گرفته شده است .

سید مهدی میرعظیمی مولف این مجموعه کتاب هاست و مجری طرح ترویج کتابخوانی در وسایل حمل و نقل عمومی است که از سال ۹۵ طرح مترو کتاب در شیراز در حال انجام است و مورد استقبال گسترده علاقمندان به کتاب قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار