سفالینه های عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان در ایتالیا به نمایش گذاشته شد

کاشان (پانا) - هفت اثر از سفالینه های فلزفام کاشان دست ساخته های عباس اکبری در نمایشگاه "پنج کشور، یک چشم انداز" در ایتالیا به نمایش گذاشته شد

کد مطلب: ۸۶۱۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سفالینه های عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان در ایتالیا به نمایش گذاشته شد

عباس اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان، در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: سفال های به نمایش در آمده در این نمایشگاه در بردارنده لعاب های متنوع فلز فام همراه با خطوطی است که عباس اکبری از هفت سال پیش آنها را با به روز کردن گرافیک خطوط سفال های سده های میانه اسلامی کاشان به کار گرفته است .

وی افزود: "آرتورو مورا" از اسپانیا، "جیامپیترو رامپینی" و "گرادزیانو پریکولی" از ایتالیا، "جاناتان چیسول" از انگلستان، "جان کوژوال" از استرالیا دیگر هنرمندانی هستند که هر کدام با هفت اثر رویکردهای متفاوتی از سفالینه های فلز فام را در این شهر تاریخی در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان تصریح کرد: شهر تاریخی "گوبیو" در ایتالیا از جمله شهرهای تاریخی تولید کننده سفال های مایولیکا همراه با تزیینات لعاب های فلز فام در جهان محسوب می شود.

وی در مورد علت انتخاب این شهر گفت: سنت های نقاشی ایتالیایی روی ظروف سفالین مایولیکا با تزیینات لعاب های فلز فام شیوه ای منحصر به فرد و مختص این منطقه است که فرصتی برای انتخاب این شهر برای نمایش اولین دوره از این سلسله نمایشگاه است.

اکبری تصریح کرد: سلسه نمایشگاه های "پنج کشور ،یک چشم انداز " قرار است سال آینده در شهر مانیسس اسپانیا و سال 2020 در کاشان برپا شود که از جمله شهرهای سابقه دار این سفالینه ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار