مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: فعالیت بدون مجوز بوفه‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: بوفه های مدارس تا پایان مهرماه فرصت دارند مجوز بگیرند

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در دوران دانش آموزی گفت: فعالیت بوفه ها در تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی بدون مجوز ممنوع است.

کد مطلب: ۸۶۰۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: فعالیت بدون مجوز  بوفه‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است

جعفر پاشایی در جلسه کمیته استانی پایگاه های تغذیه سالم در محل باشگاه فرهنگیان با تاکید بر این که مسئولیت اجرایی و نظارت بر فعالیت بوفه ها بر عهده سازمان دانش آموزی و نظارت بر بهداشت بوفه ها و کیفیت مواد غذایی بر عهده اداره سلامت آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به اهمیت تغذیه سالم در دوران نوجوانی، نظارت بر بوفه های مدارس باید با دقت بیشتری انجام گیرد و این موضوع در مدارسی که جمعیت زیادی از دانش آموزان را در اختیار دارد، بیشتر حایز اهمیت است.

وی همچنین بر تسریع در صدور مجوز پایگاه های تغذیه سالم در مدارس تاکید کرد و گفت: در طول سال تحصیلی صدور مجوز باید همراه با نظارت باشد و به هیچ وجه نباید شرکت های خارج از عقد قرار داد با سازمان دانش آموزی استان در بوفه های مدارس مواد غذایی بفروشند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در مدارس، بوفه های مدارس می توانند در این راستا نقش موثری داشته باشند.

مدیران مدارس باید مشکلات موجود در عدم راه اندازی بوفه را تا پایان مهرماه برطرف کنند

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: بنابر بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید به منظور ارتقای کیفیت خدمات تعاونی های آموزشگاهی و بر اساس مصوبه کارگروه تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه های مدارس در سطح کشور به سازمان دانش آموزی واگذار شده است و نظارت تخصصی برکیفیت مواد غذایی و بهداشت بوفه ها ، مطابق وظایف سازمانی، توسط اداره سلامت و تندستی معاونت تربیت بدنی صورت خواهد گرفت.

صمد علیزاده ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه های تغذیه سالم ، فعالیت بوفه ها در تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی بدون مجوز ممنوع است و مجوزهای صادر شده نیز در شرایط عادی به مدت یک سال دارای اعتبار هستند.

وی از راه اندازی سامانه متمرکز پایگاه تغذیه سالم خبر داد و گفت: اولویت اصلی سازمان دانش آموزی در سطح استان، شهرستان و منطقه در زمینه پایگاه های تغذیه سالم مدارس، نظارت بر عملکرد این اماکن و همچنین کمک به بهبود تغذیه سالم دانش آموزان محروم است.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی بیان کرد: اعضای کمیته پایگاه های تغذیه سالم در سطح استان حداقل یکبار در هر فصل از بوفه های مدارس شهرستان ها بازدید خواهند کرد و اعضای کمیته شهرستانی نیز موظف هستند از هر مدرسه در هر فصل حداقل یکبار بازدید کنند.

علیزاده با ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه هزینه کرد درآمد پایگاه های تغذیه سالم در مدارس، گفت: مدارسی که دارای مجوز فعالیت پایگاه های تغذیه سالم هستند می بایست هماهنگی های لازم جهت تامین اقلام مجاز و مغذی قابل فروش در بوفه ها را با سازمان دانش آموزی داشته باشند و از ورود شرکت های مختلف بدون تایید سازمان دانش آموزی به مدرسه خودداری و آن ها را مکلف به اخذ گواهینامه تائیدیه از اداره تندرستی و سلامت استان و سازمان دانش آموزی کنند.

وی از برگزاری دوره های توانمندسازی مدیران مدارس در خصوص نحوه فعالیت بوفه ها در مدارس خبر داد و افزود: مدیران مدارس باید مشکلات موجود در عدم راه اندازی بوفه را تا پایان مهرماه برطرف کرده و به ایجاد بوفه و دریافت مجوز راه اندازی با شرایط مندج در شیوه نامه نامه اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار