330 میلیارد ریال برای توسعه امکانات ورزشی مدارس توزیع شده است

کاشان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت : اعتباری معادل 330 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز امکانات ورزشی مدارس در سال تحصیلی جاری توزیع شده است که هرچند رقم  کمی است اما اقدامی شایسته است زیرا منحر به سلامت و نشاط افراد همراه با روحیه خوداتکایی، جمع گرایی و مثبت پنداری می شود.

کد مطلب: ۸۵۸۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
330 میلیارد ریال برای توسعه امکانات ورزشی مدارس توزیع شده است

مهرزاد حمیدی در همایش دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: شخصیت کودکان با بازی‌ها شکل می‌گیرد از این رو نباید به مقوله بازی کردن آنها بی‌توجه بود.
وی تصریح کرد: بازی در تربیت افراد جامعه اهمیت بالایی دارد به طوری که در آموزه‌های اسلامی نیز کودک را برای دوره هفت سال اول زندگی آزاد گذاشته تا بازی کند. زیرا با تکاپوی بدنی کودکان و نوجوانان، افسردگی ها، آسیب های اجتماعی، دلزدگی ها و انزواها درمان می شود.
وی تاکید کرد: اکنون 21 درصد کودکان کشور چاق هستند یا اضافه وزن دارند که اگر هوشیار نباشیم، نسل آینده با سونامی بیماری های غیرواگیر رو به رو خواهد شد. و نمی‌توانیم تنها با درس تربیت بدنی کمبودهای حرکتی دانش آموزان کشور را از بین ببریم زیرا زندگی ماشینی، تلفن همراه و تبلت کودکان را به یکجانشینی و چاقی مبتلا می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت افزایش سواد حرکتی شهروندان جامعه گفت: نباید نسل آینده را به فراموشی سپرده شده و همه توان و اعتبار در ورزش قهرمانی هزینه شود، زیرا این کار جامعه آینده را کم‌تحرک و غیر پویا خواهد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کودکان روزانه شش ساعت در اختیار مدرسه و پس از آن در خانه هستند اما باید پرسید، سهم محله برای ورزش کودکان و نوجوانان چیست؟

وی افزود: تا پایان سال جاری 250 زمین چمن مصنوعی در مدرسه های کشور آماده بهره‌برداری می شود که اعتبار ساخت 150 زمین توسط آموزش و پرورش و بقیه از سوی بخش خصوصی و نیکوکاران تامین خواهد شد..

وی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی دانش آموزان در مکان‌های سرپوشیده و باز بدون احتساب حیاط مدرسه، 33 صدم متر مربع است که رقم ناچیزی است و باید از ظرفیت ورزشی سایر دستگاه‌ها برای افزایش فعالیت‌های حرکتی دانش آموزان استفاده کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: نزدیک به 270 هزار نفر آموزگار پایه در وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند که باید همه آنها برای توسعه ورزش‌های پایه در مدارس توانمند شوند.

حمیدی گفت: طرح‌های حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه ای از جمله برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار