شرط جدید برای سرمربی‌ شدن در تراکتورسازی؛ پرشورها راننده پرجنب‌وجوش می‌خواهند

تهران (پانا) – سرانجام مدیرعامل تراکتورسازی علت قطع همکاری با جان توشاک را اعلام کرد؛ پیرمرد ولزی به اتهامی از تراکتورسازی جدا شد که شاید در فوتبال حرفه‌ای جهان شبیه یک شوخی باشد.

کد مطلب: ۸۵۷۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
شرط جدید برای سرمربی‌ شدن در تراکتورسازی؛  پرشورها راننده پرجنب‌وجوش می‌خواهند

از زمانی که جان توشاک چمدانش را در نیمه‌های شب جمع کرد تا با جدا شدن از تراکتورسازی راهی ولز شود تا دقایقی قبل دلیل جدا شدن این مربی گران قیمت از تراکتورسازی مشخص نشده بود و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت جدایی او مطرح می‌شد.

برخی معتقد بودند توشاک به علت نتایج دور از انتظار برکنار شده و برخی دیگر می‌گفتند که مشکل و درگیری او با اشکان دژاگه باعث شده تا مدیران تراکتورسازی سرمربی خود را قربانی حمایت از ستاره‌های میلیاردی کنند.

اما امروز و دقایقی قبل علیرضا اسدی که چند هفته‌ای است مدیریت تراکتورسازی تبریز را بر عهده گرفته است از دلایل جدایی توشاک پرده برداشت؛ دلایلی که شاید در کمتر تیم حرفه‌ای فوتبال جهان بتوان ردی از آن پیدا کرد. او زمانی که در نشست خبری خود با سؤال درباره جدا شدن جان توشاک روبرو شد پس از اینکه به تعریف و تمجید از دانش این مربی ولزی پرداخت موضوع جدایی توشاک را در سه دسته مدیریتی، داخلی و سلیقه مدیران تراکتورسازی سطح‌بندی کرد.

در بین سه عاملی که مدیرعامل تراکتورسازی عنوان کرده بود او به یک بخش ویژه‌تر اشاره کرد که شاید تنها مربوط به تراکتورسازی باشد و در فوتبال حرفه‌ای جهان عنوان کرده این موضوع به عنوان دلیل جدایی یک سرمربی باعث حیرت کارشناسان شود. علیرضا اسدی درباره جدایی توشاک گفته است:

« فضای ذهنی و روحی توشاک طوری است که ارتباط گرفتن را سخت می‌کند. این مربی جایی زندگی کرده بود که از محیط ما شناخت نداشت و تفاوت‌هایی در فرهنگ فوتبال ما و وی وجود داشت. پرشورها به مربیانی پر جنب‌وجوش و پر سروصدا و پرهیجان علاقه دارند، درحالی‌که برخی مربیان‌ هستند که زیاد علاقه‌ای به حرکت در لب خط نداشته و دوست دارند از روی نیمکت تیم خود را هدایت کنند. آنها معتقد هستند که آنچه لازم است در ‌تمرین به شاگردان خود یادآوری کردند.»

حال اینکه جنب‌وجوش نداشت لب خط باعث شده یکی از دلایل جدایی توشاک باشد یک موضوع است اما موضوع دیگر جانشینی است که باید روی نیمکت تراکتورسازی باشد. در کنار دانش فنی بالا که برای جبران عقب‌افتادگی لازم است تا درخواست قهرمانی را که با خریدهای میلیاردی برای این باشگاه ایجاد شده است، اجابت کنند، باید مدیران تراکتورسازی به دنبال مربی پر جنب‌وجوش باشند که دائم لب خط باشد و بتواند شور و اشتیاق بیشتری روی سکوها منتقل کند.

به نظر می‌رسد در آزمون تراکتورسازی مربی با دانش اما کم جنب و بوش رد خواهد شد و شاید اگر زمان به همین صورت برای تراکتورسازی بگذرد این تیم مجبور شود یک بار دیگر به سراغ گزینه وطنی برود؛ گزینه‌ای که متخصص حرکت لب خط و جنب‌وجوش‌های عجیب باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار