ایجاد و گسترش عدالت از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در دبیرستان هدی ناحیه شش مشهدگفت: جاد و گسترش عدالت از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است، عدالت آموزشی زمینه را برای تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۸۵۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد و گسترش عدالت از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است

‍ ️قاسمعلی خدابنده صبح امروز در این مراسم اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش توان بخشیدن به انسان‌ها در جهت توسعه و پرورش کامل استعدادها و شناخت توانمندی‌های خود است و بهره گیری صحیح از سیاست‌های اصلاحی در آموزش و پرورش و به دور از هرگونه افراط و تفریط و یا تعصب کورکورانه می‌تواند دگرگونی مثبتی را در سیستم آموزشی ایجاد نماید.

وی افزود: طبق تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است و تمام سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها در مدرسه که مرکز اصلی تعلیم و تربیت است محقق می‌شود و در همین راستا شعار سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی انتخاب شد تا اهداف و سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های خود را متمرکز و مشخص بیان و دنبال کنیم.

خدابنده گفت: یکی از نکات اصلی در سند تحول بنیادین تحقق مدرسه صالح و رسیدن به حیات طیبه است و در مدرسه زندگی دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند و تمرین کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اگر شادی و نشاط که لازمه نوجوانی است در مدرسه نباشد، زیستن برای یادگیری و یادگیری برای زیستن محقق نمی شود و ضروری ست که مهارت‌های زندگی از قبیل تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر نقاد، توانایی برقراری ارتباط موثر، خودشناسی و خود آگاهی، همدلی و صمیمیت و مقابله با استرس و اضطراب را دانش آموزان در مدرسه فرا بگیرند.

وی گفت: ایجاد و گسترش عدالت از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است، عدالت آموزشی زمینه را برای تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند و با اجرای عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های یادگیری برای همه دانش آموزان و لازم التعلیمان فاصله طبقاتی و تبعیض از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش کارآمد باید آینده‌نگری با توجه به پدیده‌های جهانی شدن و رشد تکنولوژی، توجه جدی به چهار رکن اساسی یادگیری، تعلیم و تربیت همه جانبه و تمام ساحتی، به کارگیری شیوه‌های فعال مشارکتی و تجربی آموزشی و تاکید بر بعد روحانی و تربیتی و تلاش در جهت تربیت اخلاقی، عبادی و اعتقادی مدنظر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار