با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مدارس قزوین نواخته شد

قزوین (پانا) - هم زمان با سراسر کشور، زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مدارس قزوین به صدا درآمد و 21 هزار دانش آموز ابتدایی و پیش دبستانی وارد کلاس های درس شدند.

کد مطلب: ۸۵۶۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مدارس قزوین نواخته شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ، در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین و مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین زنگ غنچه ها و شکوفه ها همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در دبستان شهید مسعود پرویز به صدا درآمد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار داشت: دوره ابتدایی دانش آموزان از جایگاه والایی برخوردار است که خاستگاه اساسی نظام آموزش پرورش است و برای توسعه یک کشور این مقطع تحصیلی خیلی مهم است تا با تربیت و آموزش دانش‌آموزان، سبب پیشرفت و خلاقیت در کشور باشیم.

سالار قاسمی گفت:ایران آباد نیازمند آن است که خانه و مدرسه باهم در پرورش دانش آموزان مشارکت کنند و در این مسیر ، خانواده‌ها باید پشتوانه اولیا مدرسه باشند.
وی ، گام‌های استوار و بلند دانش آموزان امروز برای رسیدن به موفقیت و پیروزی را نیازمند نظارت و همراهی خانواده به‌ویژه مادران دانش آموزان دانست و تصریح کرد: در آیین جشن شکوفه‌ها، کلاس اولی‌ها ضمن آشنایی با محیط مدرسه با معلمان و مدیران مدرسه در فضایی شاد و مفرح آشنا می‌شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین تصریح کرد: امروز با همدلی و همکاری سه عنصر دانش‌آموز، خانواده و مدرسه، اتحادی بر اساس دانایی، توانایی و هدایت شکل می‌گیرد. این جشن که به منظور آشنا شدن هر چه بیشتر دانش آموزان با محیط رسمی مدرسه در هر سال و یک روز قبل از اول مهر برگزار می شود، امسال هم کلاس اولی ها در روز 31 شهریور ماه وارد مدرسه شدند تا حال و هوای مدرسه را بیشتر بشناسند.

وی ادامه داد: جشن شکوفه‌ها، جشن تولد کودکانی است که باید در مدرسه قاعده و قانون زندگی با کودکان دیگر را فراگرفته و تمرین کنند.

سال تحصیلی دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی نیز از فردا اول مهر ماه به طور رسمی آغاز و 245هزار و 870دانش آموز وارد مدارس استان خواهند شد.
شعار سال تحصیلی جدید از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با عنوان تحول بنیادی ،عالی مدیریتی ، نشاط تربیتی و مهارت های زندگی انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار