ادامه مرمت یادمان های شهیدان و شخصیت های انقلابی همدان با یک میلیارد ریال اعتبار

همدان (پانا) - معاون خدمات شهری شهردار همدان از ادامه مرمت یادمان های شهیدان و شخصیت های انقلابی همدان با 1 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۴۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ادامه مرمت یادمان های شهیدان و شخصیت های انقلابی همدان با یک میلیارد ریال اعتبار

وحید علی‌ضمیر افزود: شهرداری همدان با هدف نوسازی، ساماندهی و بازطراحی آثار دیواری شهر که دچار آسیب شده اند، همچنین ارتقاء کیفیت این هنر شهری و تعامل سازنده با مخاطب و محیط و با تکیه بر تجربیات گذشته، فراخوان دیوارنگاری شهری را با همکاری استادان، صاحب نظران و هنرمندان در سطح ملی با موضوع مرمت آثار و پرتره نگاری‌های موجود برگزار کرد.

علی ضمیر ادامه داد: در بخش فراخوان فهرست و تصاویری از وضع موجود تعدادی از دیوارنگاره‌های یادمانی مانند نقاشی‌های دیواری شهدا، شخصیت‌های انقلابی و سیاسی، یادبود و بزرگداشت برخی موضوعات، اشخاص و... با روش‌های مختلف در شهر که دچار فرسایش و تخریب شده یا دارای کیفیت هنری مطلوب نبودند از طریق وبگاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دسترس هنرمندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هنرمندان شرکت کننده در این بخش ضمن حفظ مضمون، محتوا و موضوع این آثار، به ایده پردازی و طراحی مجدد در جهت بهسازی و ارتقای کیفیت هنری آنها با در نظر گرفتن قابلیت‌های اجرایی و هماهنگی با محیط پرداختند.

وی بیان کرد: هنرمندان برگزیده در قالب 4 گروه، شروع به اجرای نقاشی دیواری در شهر کرده‌اند و پس از اجرای طرح ها، بنا به رأی هیأت داوران 3 اثر برگزیده معرفی می‌شود و به صاحبان هر اثر برگزیده جوایزی اهدا می‌گردد. علی ضمیر گفت: انتخاب هنرمندان براساس داوری سابقه کاری ارائه شده به دبیرخانه صورت گرفت و در نهایت 11 هنرمند در مرحله نخست داوری برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح حدود 1 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود کار نقاشی تصویر شهدا در صورت مساعد بودن شرایط تا پایان مهر ماه سال جاری پایان پذیرد.

علی ضمیر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته با فرهنگ جهادی خدمت و خدمت‌رسانی به شهروندان همدانی یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است که تاکنون در این راستا تعداد زیادی از معابر شهر همدان به نام مقدس شهیدان نام‌گذاری شده است.

وی گفت: دیوارنگاره‌های پس از انقلاب و جنگ تحمیلی دسته‌ای از آثار فرهنگی - تاریخی شهر همدان هستند که جنبه زیبایی شناختی آنها می‌تواند همپای ارزش تاریخی آنها مهم ارزیابی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار