فرمانده انتظامی گلستان

دستگیری سارق موتورسیکلت و خودرو با 34 فقره سرقت در گرگان

گرگان (پانا) - رعایت نکات پیشگیرانه و توجه به هشدارهای پلیسی بهترین راه کاهش وقوع جرم به ویژه سرقت در جامعه است.

کد مطلب: ۸۵۴۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری سارق موتورسیکلت و خودرو با 34 فقره سرقت در گرگان

علی‌اکبر جاویدان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای کاهش سرقت در سطح استان اظهار کرد: تمام توان و تلاش پلیس پیشگیری از وقوع جرم و برخورد قانونمند با مجرمان در حوزه‌های مختلف به ویژه سرقت است.

وی ادامه داد: سرقت از خرد تا کلان جز خط قرمزهای پلیس محسوب می‌شود زیرا حتی وقوع یک سرقت کوچک در جامعه بر احساس امنیت شهروندان تاثیر خواهد گذاشت و در این راستا پلیس گلستان از تمام توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: تشکیل قرارگاه سرقت طی سال‌های اخیر در استان از جمله اقدامات ویژه‌ای است که با حضور و نظارت مستمر فرماندهان و مدیران انتظامی استان و شهرستان‌ها انجام شده و تمامی کارکنان انتظامی استان با تمام توان در راستای مقابله با سرقت برای حفظ و گسترش نظم و امنیت در سطح جامعه تلاش می‌کنند.

جاویدان بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع سرقت حتی تعداد گشت‌های خود را به ویژه در این ایام افزایش داده‌ایم تا ضمن پیشگیری از سرقت، در صورت وقوع جرم بتوانیم در کمترین زمان ممکن برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان اقدام کنیم.

وی به شناسایی و دستگیری یک سارق سابقه‌دار در گرگان اشاره کرد و گفت: پس از گزارش‌های متعدد از وقوع سرقت خودرو و موتورسیکلت در گرگان، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: با تلاش مضاعف کارکنان پلیس آگاهی استان و با بهره‌گیری از توان اطلاعاتی و پلیسی این پلیس تخصصی، فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد که در تحقیقات تکمیلی به ارتکاب 34 فقره سرقت موتورسیکلت و خودرو در گرگان اعتراف کرد.

جاویدان بیان کرد: این سارق که سابقه کیفری دارد برای اجرای اهداف مجرمانه خود به طور معمول خودرو و موتورسیکلت‌هایی را برای سرقت انتخاب می‌کرد که از کمترین ایمنی لازم برخوردار بوده و یا در نقاط تاریک و خلوت پارک بوده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع غفلت و عدم توجه به نکات ایمنی توسط شهروندان، ضریب ارتکاب به جرم را برای فردی که زمینه دارد را افزایش می‌دهد و سارقان و مجرمان هم به طور قطع مکان‌ها و یا اهدافی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که با کمترین مشکل عمل مجرمانه خود را اجرا کنند.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: این سارق 25 فقره سرقت موتورسیکلت و 9 فقره سرقت خودرو را مرتکب شده که پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

جاویدان متذکر شد: شهروندان دقت کنند که نکات پلیسی که از سوی همکارانم در پلیس‌های تخصصی به شما گوشزد می‌شود فقط برای پیشگیری از وقوع جرم و افزایش سطح احساس امنیت در سطح جامعه است و انتظار داریم شهروندان همانند گذشته با پلیس همراهی کرده و فرزندان خود را در راستای توسعه و گسترش امنیت در جامعه یاری کنند.

وی در پایان بیان کرد: تلفن 110 به صورت 24 ساعته در خدمت شهروندان است و در صورت بروز مشکل و نیاز به اقدامات فوریتی پلیس می‌توانند در هر نقطه از استان که حضور دارند با این شماره تماس گرفته و پلیس تلاش خواهد کرد در کمترین زمان ممکن برای پاسخ به امدادخواه، اقدام لازم را انجام داده و در محل حاضر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار