امام جمعه زنجان در آیین تجلیل از مجریان برنامه پیوند و دانش آموزان برگزیده مسابقات کشوری قرآن،نماز و عترت:

نماز پر رنگ ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است

زنجان(پانا)-آیت اله علی خاتمی امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان در آیین تجلیل از مجریان برنامه پیوند و دانش آموزان برگزیده مسابقات کشوری قرآن،نماز و عترت گفت:نماز پر رنگ ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است.

کد مطلب: ۸۵۳۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نماز پر رنگ ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است

آیین تجلیل از مجریان برنامه پیوند مسجد و مدرسه نواحی یک و دو زنجان و مقام آوران سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن،نماز و عترت دانش آموزی در دفتر امام جمعه محترم زنجان برگزار شد.

آیت اله خاتمی در این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری برنامه پیوند مسجد و مدرسه در استان زنجان گفت:باید به نماز نگاه فراجناحی داشت و بر این اساس اولین واجب در دین اسلام نماز است.

وی با اشاره به این که اولین سوال در روز قیامت در مورد نماز است افزود:باید همه دانش آموزان را به سمت نماز سوق دهیم و در این خصوص همکاری تنگاتنگ خانواده ها و مدارس الزامی است.

امام جمعه زنجان در ادامه ضمن تاکید بر نقش پر رنگ تر خانواده ها نسبت به مدارس در آموزش نماز به دانش آموزان گفت:دانش آموزان طی ساعات رسمی آموزش در مدارس هستند و بیشترین وقت از شبانه روز را در خانواده های خود سپری می کنند و این امر نمایانگر اهمیت خانواده ها در آموزش عملی نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به این که مدارس بنا نیست در تربیت دانش آموزان معجزه کنند ابراز داشت:وظیفه آموزش و پرورش بالنده کردن و پرورش پایه های تربیتی بنا شده در خانواده ها است.

آیت اله خاتمی ادامه داد:نشانه مسلمانی و پیشانی دین مبین اسلام نماز است و به همین خاطر در برگزاری نماز جماعت در مدارس نباید دانش آموزان را گزینشی انتخاب کرد و حضور حداکثری دانش آموزان نماز را زیباتر خواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از پیشنهاد دهنده برگزاری طرح پیوند مسجد و مدرسه اظهار داشت:رفتن دانش آموزان به مساجد و برگزاری نماز در مساجد از نظر روانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

امام جمعه زنجان افزود:خود مدیران،معاونان و معلمان مدارس باید انگیزه لازم را برای برگزاری هر چه بهتر و باکیفیت تر این طرح داشته باشند و به دانش آموزان انتقال دهند.

وی با تاکید بر الگو بودن معلمان برای دانش آموزان تاکید نمود:رفتارهای معلمان بسیار اثرگذار است.

آیت اله خاتمی با اشاره به جمله شهید رجایی در مورد نماز و ضرورت برگزاری آن در اول وقت گفت:در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی دقیق تری روی برگزاری نماز جماعت در مساجد همجوار مدارس انجام گیرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در سال های گذشته ابراز داشت:پیشنهاد می دهم امسال این جشنن را در چندین نوبت و با تلفیق دانش آموزان مدارس همجوار به صورت خلاقانه تر برگزار نمایید.

وی با تاکید بر حضور معلمان در نماز جماعت گفت:دانش آموزان امانت هستند و بر این اساس نباید در امانت خیانت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان یادآور شد:فرهنگ در جامعه مثل تنفس برای انسان است و بر این اساس نماز پر رنگ ترین بعد فرهنگ در دین اسلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار