معاون وزیر راه وشهرسازی:‌ ۱۶.۵ درصد جمعیت ایران ساکن یک درصد اراضی هستند

تهران (پانا) - به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ۱۶.۵ درصد جمعیت ایران در یک درصد اراضی کشور در استان تهران ساکن هستند که این مساله وضع خاصی را در شهر تهران به وجود آورده است.

کد مطلب: ۸۵۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه وشهرسازی:‌ ۱۶.۵ درصد جمعیت ایران ساکن یک درصد اراضی هستند

به گزارش صدا و سیما، هوشنگ عشایری در حاشیه ­چهل و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری ایران با عنوان بررسی احیای بافت‌های فرسوده شهری در استان تهران افزود: در شهر تهران بازآفرینی ۱۸ محله در دستور کار قرار گرفته و شهرداری تهران تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان در صدور پروانه‌های ساختمانی به ساکنان این محلات تخفیف داده است.

وی گفت: در مدت دو سال گذشته شاهد رشد ­۲۹ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی بودیم و در مدت ۳ سال گذشته نیز ­۱۱۰ هزار واحد پروانه ساختمانی در شهر تهران صادر شده است.

عشایری افزود: افزایش ۱۵ درصدی سپرده‌گذاری مسکن یکم بیانگر شیب رو به رشدی است که نشان از اقبال عمومی مردم در بافت‌های هدف است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا محله سیروس سال گذشته کلنگ‌زنی شد، اما هنوز هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته است، گفت: سال گذشته احیای محله سیروس تهران آغاز شد، اما به دلیل بروز مشکلاتی در حوزه گازرسانی این محله، اجرای این طرح ۲ ماه به عقب افتاد و در نهایت با تغییر مدیران شهری در این منطقه، هفته گذشته این طرح در کمیسیون ماده ۵ مطرح و امیدواریم به زودی اجرای آن با سرعت بیشتری دنبال شود.

عشایری افزود: اراضی این محله در عرض ۱۵ سال گذشته خریداری شده بود و در اولین حرکت بعد از قرارداد پیمانکار نشتی گاز اتفاق افتاد که مجبور شدیم کل منطقه را اسکن بگیریم و یکسری مشکلاتی بوجود امد که در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی ­گفت: در برخی از محلات بافت‌های فرسوده در ۶ هزار متر مربع ۲۱۴ واحد مسکونی ساختیم، اما در محله سیروس در ۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع، ۱۰۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود که نشان‌دهنده تراکم کمتری در این محله است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری افزود: در محله سیروس تهران ۲۷ هزار مترمربع ساخت و ساز خواهد شد که ۹ هزار مترمربع آن مسکونی و بقیه به معابر عمومی اختصاص دارد.

وی گفت: بیش از ۱۰ سال شهرفروشی در تهران آیا کمکی به تهران کرده است؟ تراکم‌فروشی موضوعی است که مشخص است و درست نیست و در این مناطق حاشیه‌ای تراکم وحشتناکی است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری افزود: در یک هکتار ۶۰۰ نفر زندگی می‌کنند یعنی ۷ برابر میانگین در هکتار زندگی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار