رئیس بهزیستی پاکدشت گفت:

سازمان بهزیستی در معضل حاشیه نشینی نقش تسهیلگر دارد

پاکدشت( پانا)- برنامه هاشور با موضوع بررسی مسئله حاشیه نشینی در شهرستان پاکدشت، با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت از شبکه رادیویی روی آنتن رفت.

کد مطلب: ۸۵۳۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سازمان بهزیستی در معضل حاشیه نشینی نقش تسهیلگر دارد

محمود برزگر رستم آبادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در برنامه رادیویی هاشور با اشاره به این که بسیاری از معضلات حاشیه نشینی زنجیره وار به یکدیگر متصل میشوندگفت: بخش عمده ای ساکنان مناطق حاشیه نشین از نظر مالی بسیار فقیر هستند، بر همین اساس اکثر مشکلات آن ها ریشه در فقر دارد.
وی افزود: برخی افراد حاشیه نشین به دلیل کسب درآمد و گذران زندگی مجبور می شوند تا با تکیه بر مسیرهای نادرست کارهای خود را پیش ببرند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با اشاره به شیوع بسیار زیاد اعتیاد در مناطق حاشیه نشین، اظهار داشت: درگیری افراد حاشیه نشین با اعتیاد باعث می شود تا این قشر توانایی کار و اشتغال را نداشته باشند.
وی با بیان این که اعتیاد بستر بسیاری از آسیب های اجتماعی است، عنوان کرد:معضل حاشیه نشینی می تواند آسیب ناشی از اعتیاد را تشدید کرده و از طرفی دیگری زمینه بروز جرائم مختلف را فراهم کند.

رستم آبادی با اشاره به این که سازمان بهزیستی در معضل حاشیه نشینی نقش تسهیلگر دارد، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است به واسطه اجرای طرح های اجتماعی محور و با استفاده از ظرفیت های بومی حاشیه نشینان سطح آسیب موجود در این مناطق را کاهش دهد.
وی در ادامه اضافه کرد: بهزیستی می تواند با ارائه آموزش های متعدد سطح اجتماعی، کاری و فرهنگی افراد حاشیه نشین را ارتقا دهد. سازمان بهزیستی در مرحله اول اجرای طرح های اجتماعی خود با مخالفت های زیادی از جانب حاشیه نشینان رو به رو می شود، اما به کمک سازمان های مردم نهاد و تلاش افراد بومی می توان طرح های مختلف را پیش برد.
وی در پایان افزود: اعتماد افراد حاشیه نشین به سازمان های مردم نهاد و بهزیستی نیازمند اقداماتی طولانی مدت است. چرا که افراد در مدت زمن کوتاه آموزش های مختلف را مورد توجه قرار نمی دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار