مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اعلام کرد:

‌آمادگی بندر خرمشهر برای انتقال زائران عتبات از طریق مسیر دریایی

اهواز (پانا) - مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آمادگی این بندر برای انتقال زائران عتبات عالیات از طریق مسیر دریایی خرمشهر- بصره خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
‌آمادگی بندر خرمشهر برای انتقال زائران عتبات از طریق مسیر دریایی

محمد محسنی در این باره اظهار کرد: بندر خرمشهر آمادگی انتقال زائران خارجی به‌خصوص کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و ... از طریق دریا به کشور عراق را دارد.وی افزود: هماهنگی‌های لازم با مسؤلان بندر بصره عراق و شرکت کشتیرانی بخش خصوصی برای فعال سازی کریدور مسافری و گردشگری دریایی ایران و عراق از طریق دو بندر خرمشهر و بصره انجام شده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: این اداره‌کل و سازمان منطقه آزاد اروند برای راه‌اندازی خط مسافری و گردشگری خرمشهر- بصره، تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند و منتظر ورود عملیاتی بخش خصوصی هستند.

محسنی ادامه داد: سالیانه صدها هزار زائر خارجی از کشورهای مسلمان در ایام محرم و صفر، از طریق مرز شلمچه عازم عتبات عالیات می‌شوند که مشکلات عدیده‌ای در تردد زمینی دارند و امیدواریم با بازگشایی مجدد و اقتصادی کردن مسیر مسافری دریایی ایران و عراق فصل جدیدی در تعاملات مشترک دو کشور و خدمات رسانی به زوار فراهم شود.

به گفته وی برای تحقق این مهم به همکاری و مساعدت همه ارگان‌ها و سازمان‌های متولی نیاز است تا علاوه بر فراهم شدن امکان خدمات رسانی مطلوب تر به زائران، عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی در توجه به شعائر دینی و پاسداشت ارزش‌های اسلامی بیش از پیش نزد مسلمانان جهان محفوظ بماند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر با وسعت ۶ هزار متر مربع، مجهز به امکانات پیشرفته و ظرفیت خدمات رسانی به ۱۲۰۰ مسافر در روز، آمادگی پذیرایی از زائران عتبات عالیات و گردشگران دریایی را دارا است و هم اکنون خط مسافری دریایی خرمشهر به کویت در این پایانه فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار