اولین همایش همیاران مشاور آذربایجان غربی

دانش آموز همیار مشاور : مشاوره دادن یکی از کارهای خیرخواهانه و خدا پسند است

ارومیه (پانا) - اولین همایش همیاران مشاور آذربایجان غربی ، ۱۳ الی ۱۸ شهریورماه با حضور همیاران مشاور دختر و پسر با «شعار همیاران مشاور پیام آوران نشاط و شادابی در مدرسه» در اردوگاه معلم ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۲۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز همیار مشاور : مشاوره دادن یکی از کارهای خیرخواهانه و خدا پسند است

همیاران مشاور بازوی قوت در مدارس هستند

میر مبین موسوی از مدرسه شهید سهراب رستمی ناحیه ۱ ارومیه در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت : یک همیار‌ مشاور باید خوش اخلاق ، راز دار و منطقی باشد تا درک بالایی از مشکلات دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود : برگزاری دوره های همیار مشاور می تواند کمک های زیادی به دانش آموزان بکند.

این دانش آموز بیان کرد : همیاران مشاور یک بازوی قوت در مدارس بوده و می توانند با همکاری مشاور مدرسه مشکلات دانش آموزان را حل کنند.

اعتماد سازی در بین دانش آموزان از وظایف همیاران مشاور است

مصلح پریور از مدرسه مهاجر سیلوانا نیز به خبرنگار پانا گفت : همیاران مشاور باید با اعتماد سازی در بین دانش آموزان کاری کنند تا محبوبیت خاصی در بین آنها داشته باشد.

وی ادامه داد : این اعتماد زمانی ایجاد می شود که پل ارتباطی خوبی در بین آنها بوجود آید.

این دانش آموز اضافه کرد : تاکنون بسیاری از مشکلات دوستانم را با همکاری مشاور مدرسه موفق به حل مشکلاتشان شده ایم.

دوست دارم در آینده یک مشاور موفق باشم

محمد بریاجی از مدرسه شهید عظیمی سردشت در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد : معمولا همه ما زمانی به مشاوره مراجعه میکنیم که مشکلی داشته باشیم اما نباید اینگونه باشد.

وی ادامه داد : باید در تمام مراحل زندگی مخصوصا در دوران تحصیل با مراجعه و مشاوره گرفتن می توانیم در مسیر رشد تعالی قدم برداریم.

دانش آموز سردشتی با بیان مطلب که همیاران مشاور باید راز دار باشند گفت : یک همیار مشاور موفق باید شخصیت محبوبی داشته باشد و برای رفع مشکلات دانش آموزان تلاش کند .

همیاران مشاور باید بین دانش آموزان محبوبیت داشته باشد

محمد بایزیدی از مدرسه ابن سینا بوکان نیز به خبرنگار پانا گفت : همیاران مشاور باید یک الگو در مدارس باشند و در بین دانش آموزان از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.

وی افزود : همیار مشاور باید تیزهوش و خلاق باشد تا بتواند در کمترین وقت ممکن مشکلات دانش آموزان را حل کند .

اخلاق از ویزگی های بارز یک همیار مشاور است

ابوالفضل حیدری از مدرسه شهدای دانش آموز شاهین دژ در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت : مهمترین ویژگی یک همیار مشاور اخلاق بوده و باید با مهربانی و محبت با دانش آموزان دیگر به پای صحبت بنشیند.

وی ادامه داد : همیار به معنی کمک کردن به هم‌ نوعان برای کسب نتیجه بهتر و هدف واحد می باشد .

این دانش آموز شاهین دژی گفت: همیار مشاور باید از لحاظ روحی و روانی در بالاترین سطح بوده و بتواند راهنمایی لازم را انجام دهد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار