مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت :

کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف اجرای طرح سلامت در مدارس پاکدشت می باشد

پاکدشت(پانا)- نشست اعضای کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه با حضور مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۱۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف اجرای طرح سلامت در مدارس پاکدشت می باشد

کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت به ریاست محمد سیلسپور مدیراداره آموزش و پرورش، امین غلامعلی پور سرپرست معاونت پرورشی ، مهناز قمی معاون پژوهش ، مهرناز جعفری مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، محمد بهشتی مسئول حراست و کارشناسان تربیت بدنی و امور بانوان و پیشگیری از آسیب ها برگزار شد.

سیلسپور به عنوان ریاست کمیته در این نشست اظهار کرد: موضوع آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن بسیار دارای اهمیت بوده و همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید در راستای تاکید بر این امر در تمامی فضاهای آموزشی و پرورشی فعالیت های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه افزود که در این امر مهم باید کارگاه ها و همایش ها و جشنواره ها با جدیت تمام برگزار گردد و از مدرسین این حوزه استفاده شود.

غلامعلی پور سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه نیزضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نتایج آن تصریح کرد: در سال تحصیلی 97-96 تفاهم نامه سه جانبه ای بین وزارت آموزش و پرورش ،وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر برقرار گردید که آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت این طرح عظیم را در سطوح آموزش همکاران و دانش آموزان و خانواده ها با حضور اساتید حوزه آسیب های اجتماعی برگزار کرد که نتایج بسیار خوبی را در کاهش آسیب ها در مدارس داشت. غلامعلی پور در ادامه گفت که توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی در همه زمینه ها در فضای مدرسه می تواند به ترویج رفتار و اخلاق ایرانی اسلامی وسعت بخشیده و مثمرثمر باشد

جعفری مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی (دبیر کمیته) نیز در سخنانی تاکید کرد: آسیب های اجتماعی در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت می باشد و برنامه ریزی در این حوزه باید براساس دوره های تحصیلی دانش آموزان صورت پذیرد که این امر نیاز به همدلی و همکاری همکاران فرهنگی در مدارس و مشارکت ادارات دیگر در این حوزه می باشد.اگاهی بخشی به دانش اموزان و خانواده های دانش آموزان بویژه همکاران باتوجه به تفاهم های سه جانبه باید با جدیت انجام گیرد.

فرمانی کارشناس پیشگیری از ،آسیب های اجتماعی نیز در این نشست بیان کرد: در سال تحصیلی جدید رابطین سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس در این حوزه به فعالیت می پردازند و در جلسات شورای معلمان و انجمن اولیاء و مربیان از حضور اساتید در این حوزه استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار