سعد حریری: هرگز سیاست حزب الله درباره ایران را نمی‌پذیرم

تهران (پانا) - نخست وزیر لبنان اعلام کرد که حزب‌الله هرگز سیاست او در قبال (منطقه) خلیج (فارس) را نمی‌پذیرند و او هم هرگز سیاست‌ آنها را درباره ایران و دیگر مسائل نمی‌پذیرد.

کد مطلب: ۸۵۰۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سعد حریری:  هرگز سیاست حزب الله درباره ایران را نمی‌پذیرم

به گزارش یورونیوز، سعد حریری در پاسخ به سوالی درباره موضوع استعفای‌اش در سال گذشته و اینکه او برای نابسامانی و ویرانی لبنان، ایران را سرزنش کردو گفت حزب‌الله در این کشور بازوی ایران است و قدرت سلاح‌های این کشور لبنان را در «عمل انجام شده» قرار داده است و کسب اکثریت مجلس از سوی حزب‌الله و متحدانش، گفت: «آنها (حزب‌الله) اکثریت مجلس را در اختیار ندارند. این درکی است که مردم یا گزارش‌های برخی رسانه‌ها در جامعه بین‌الملل رواج داده، حزب‌‌الله فقط بین ۳۰ تا ۴۰ عضو در مجلس دارد. امروز مجلس به سه یا چهار بخش عمده تقسیم می‌شود، کسانی در جناح‌های راست و چپ و میانه قرار دارند و افرادی‌ هم هستند که به جناح راست یا چپ نزدیک‌اند.»

او ادامه داد: «وقتی من استعفا کردم درباره تمام اینها صحبت کردم و گفتم من امروز اعتقاد دارم که ما تفاوت‌های سیاسی داریم، حزب‌الله این را می‌داند و من نیز می‌دانم. آنها هرگز سیاست من در قبال (منطقه) خلیج (فارس) را نمی‌پذیرند و من هم هرگز سیاست‌ آنها را درباره ایران و دیگر مسائل نمی‌پذیرم اما به این معنا نیست که باید کارکرد کشور را متوقف کنیم. تلاش دارم به این برسم. البته ما همیشه این تفاوت‌ها را خواهیم داشت و همیشه بر سر آنها بحث و جدل خواهیم کرد.»

حریری با طرح این سوال که «اما ما چه می‌کنیم؟ آیا بر این مسئله تمرکز می‌کنیم؟» بیان کرد : «تمرکز من بر این است که بگویم این مسائل را روی میز مذاکره بگذاریم و با آرامش درباره آنها گفت‌وگو کنیم و ببینیم راه‌حل‌ها کدام‌اند و چطور باید این مسائل را حل کنیم. آنچه ما را دور هم نگاه می‌دارد بسیار بیشتر از چیزهایی است که ما را از هم جدا می‌کند. منظورم این است که ما می‌توانیم کارهای بسیاری برای این کشور بکنیم. مثلا در زمینه اقتصاد همه مایل اند با فساد مبارزه کنند،‌ همه به انجام اصلاحات تمایل دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار