استاندار کردستان: اتحاد شیعه وسنی در شهرستان قروه مایه خرسندی است

قروه (پانا) - استاندار کردستان تخصیص آب برای بخش کشاورزی را از محورهای اساسی رشد و توسعه کردستان خواند و اتحاد وهمدلی شیعه و سنی در شهرستان قروه را مایه خرسندی دانست.

کد مطلب: ۸۴۹۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان: اتحاد شیعه وسنی در شهرستان قروه مایه خرسندی است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در دیدار صمیمی با روحانیون اهل تسنن و تشیع شهرستان قروه آب را از بزرگترین سرمایه‌های استان دانست و گفت: متاسفانه علیرغم دارا بودن این پتانسیل استان کمترین بهره را برده است.

وی با بیان اینکه تخصیص آب استان در شهریورماه سالجاری مشخص خواهد شد، گفت: با تخصیص مناسب آب به استان تولیدات زراعی و باغی از ۲/۴ میلیون تن کنونی به پنج میلیون تن افزایش خواهد یافت.

مرادنیا با بیان اینکە تاکنون ۱۱۰ دیدار با مقامات دولتی برای توسعە استان و رفع مشکلات آن برگزار کرده‌ام ادامه داد: علاوه بر بخش کشاورزی کارهای بزرگ دیگری نظیر تولید فولاد و ایجاد پتروشیمی‌های جدید در همه شهرستان‌های استان در دست پیگیری است.

وی افزود: سرمایه ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد ده پتروشیمی در شهرهای استان توسط بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

وی همچنین به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان نیز اشاره کرد و گفت: با دکتر نوبخت توافق شده است که در مدت سه سال ۴۵۰ میلیارد تومان به راه آهن همدان به سنندج تزریق شود.

استاندار کردستان افزود: تا سال ۹۹ سنندج به راه آهن سراسری متصل خواهد شد که این امر می‌تواند سیمای شهر قروه را از هر لحاظ متحول کند.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت نقش روحانیون در جامعه اشاره کرد و افزود: در شهرستان قروه با تلاش روحانیون همدلی و اتحاد بسیار مطلوبی میان اهل تشیع و تسنن برقرار است که جای خوشحالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار