باحضور استاندار مرکزی، در هفته دولت

عملیات اجرایی و بهره برداری از 40 پروژه برق رسانی شهرستان اراک آغاز شد

اراک(پانا)- عملیات اجرایی وبهره برداری از 40 پروژه برق رسانی شهرستان اراک با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در هفته دولت باحضور استاندار مرکزی آغاز شد.

کد مطلب: ۸۴۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی و بهره برداری از 40 پروژه برق رسانی شهرستان اراک آغاز شد

استاندار مرکزی در این مراسم ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مردم در ایام پیک تابستان گفت: تلاشگران صنعت برق در راستای تامین برق پایدار در استان همواره در تلاش هستند.

سید علی آقازاده اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن استان در اقلیمی که آفتاب مناسبی دارد، بایدزیر ساخت های لازم برای توسعه تولید و استفاده از انرژی خورشیدی توسط مسئولان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق سال جاری تابستان سختی را گذارند، بیان کرد: با همت عمومی، همکاری مردم و تلاش تمام دستگاه ها بالاخص تلاش شرکت های توزیع برق استان ها، خوشبختانه کمبود برق و مشکلات آن برطرف شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه 45 روز طول کشید که کمبود برق در استان برطرف شود، ابراز داشت: بنده از مردم، بالاخص صنایع استان عذرخواهی می کنم.

آقازاده اضافه کرد: باید از ظرفیت های تولید برق کشور نهایت بهره برداری صورت گیرد و نیروگاه هایی که در سطح کشور نیاز به تعمیر دارند، تا سال آینده تعمیرات لازم برای آنها صورت گیرد، هم اکنون در کشور 75 هزار مگاوات نیروگاه منصوبه وجود دارد و اگر تعمیرات لازم در این نیروگاه ها صورت گیرد، تا سال آینده مشکلی در توزیع برق به شرط صرفه جویی مردم و ادارات دولتی، نخواهیم داشت.

وی گفت: اگر همه تلاش کنیم و در استان مرکزی بتوانیم از انرژی های پاک همچون برق خورشیدی استفاده شود، با کمبود و قطعی برق در سال های آینده مواجه نخواهیم بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: اگر اراده استان، مردم و بخش خصوصی برای ایجاد ظرفیت و مصرف انرژی پاک باشد، می توانیم فناوری ساخت سلول های خورشیدی را به کشور بیاوریم و بخش خصوصی سرمایه گذاری لازم برای توسعه تولید انرژی خوشیدی داشته باشد زیرا انرژی خورشیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، علاوه بر اینکه انرژی پاکی است، یک سرمایه گذاری تضمین شده برای فردی که در این خصوص سرمایه گذاری می کند، است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز ضمن قدردانی از همراهی مردم و مسئولان برای عبور از پیک تابستان گفت: تداوم مدیریت مصرف برق ضروری است.

محمد اله داد، تامین برق4000 مشترک متقاضی شهری و روستایی، توسعه و بهینه سازی 600 دستگاه شبکه روشنایی معابر، راه اندازی طرح شبکه هوشمند برق مشترکین دیماندی به تعداد 1250 دستگاه، تامین برق شهرک خودرو واقع در کمربندی شمالی اراک، افتتاح امور توزیع برق شمال شهرستان اراک از جمله طرح های قابل افتتاح و کلنک زنی در هفته دولت در شهرستان اراک عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف، تلفات برق در استان مرکزی به 9.5 درصد رسیده که حاکی از کاهش تلفات انرژی الکتریکی است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی همچنین از افتتاح دو ناوگان خط گرم در هفته دولت خبرداد و افزود: با استفاده از پتانسیل گروه خط گرم بدون قطع کردن خط برق، تعمیرات و سرویس‌دهی به شبکه‌های برق انجام می‌شود و استان مرکزی توسعه عملیات خط گرم را در دستور کار خود قرار داده است

اله داد با بیان اینکه قریب به 200 هزار پایه چراغ روشنایی در سطح استان وجود دارد، افزود: در استان مرکزی به 700 هزار مشترک برق از طریق ۱۶ هزار و 200 دستگاه ترانسفورماتور و حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه خدمات ارائه می شود.

وی گفت: با تجهیز مأمورین قرائت کنتور شرکت به تبلت و تلفن همراه هوشمند، کنتورهای مشترکین برق استان به صورت مکانیزه قرائت و همزمان ولتاژ انرژی تحویلی به مشترکین ثبت شده در لوازم اندازه گیری برروی قبوض برق درج می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: این طرح تحولی مهم در آگاه سازی مشترکین و رویت ولتاژ انرژی تحویلی به مشترکان است و امیدواریم موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم آورد.

اله داد کسب رتبه اول در حوزه‌های ایمنی، پدافند غیرعامل، صیانت از حقوق شهروندی، ارزیابی عملکرد شرکت‌های توزیع برق کشور، پیک سایی و مدیریت مصرف و کسب عنوان دستگاه برتر استان در جشنواره شهید رجایی طی چندین سال متوالی را از جمله دستاورد‌ها و افتخارات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی دانست.

وی افزود: نیاز برق استان مرکزی در تابستان سال جاری به 970 مگاوات رسید که سهم عمده آن در بخش صنعت و کشاورزی مصرف شده است.

آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از 116 پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال در استان مرکزی در هفته دولت صورت پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار