معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

اردبیل پایلوت طبیعت گردی کشور می شود

اردبیل (پانا) - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تمامی ایده های معرفی استان اردبیل به عنوان پایلوت طبیعت گردی و آبدرمانی در کشور مورد حمایت بوده و برای تحقق این طرح تلاش می شود.

کد مطلب: ۸۴۸۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل پایلوت طبیعت گردی کشور می شود

محمد محب خدایی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: تاکنون مشهد به عنوان برند گردشگری مذهبی و اصفهان به عنوان برند گردشگری فرهنگی و تاریخی شناخته شده است .
وی اظهار داشت: در وضعیت فعلی محور اصلی گردشگری اردبیل سرگرمی است اما می توان از ظرفیت آب های گرم معدنی برای برندسازی در این استان مدد گرفت .
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور خلاصه کردن بهره گیری از آب های گرم در حد استخر شنا را مقبول ندانست و تاکید کرد: ضروری است از مفاهیم روز دنیا در حوزه آبدرمانی بهره گرفت .
محب خدایی با تاکید به اینکه در ایجاد مزیت برای جذب گردشگر خارجی نیز این استان توانمندی هایی دارد، اضافه کرد: در صورتی که آبدرمانی به عنوان برند گردشگری این استان تعریف شود زمینه برای حضور گردشگران مرفه با درآمد متوسط به بالا فراهم خواهد شد .
وی همچنین بر ضرورت تعریف پایلوت ریشه ای طرح های گردشگری در استان اردبیل تاکید کرد و گفت: 87 هزارمیلیارد ریال تسهیلات در کشور پیش بینی شده که بسته به توان استان ها و تعریف طرح تخصیص خواهد یافت .
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بهره وری طرح های گردشگری را نیز ضروری دانست و افزود: راهبرد جامع بهره وری طرح های گردشگری در کشور تدوین شده و نیازمند برندسازی در حوزه گردشگری کشور هستیم .
محب خدایی یکی از آفت های ایده های گردشگری را تکرار ایده ها دانست و گفت: این در حالی است که در مناطق باید متناسب با ظرفیت ها نسبت به پیاده سازی ایده ها اقدام کرد .
به گفته وی ، در عین حال که سرعین می تواند به مرکز گردشگری آبدرمانی و پارس آباد به مرکز گردشگری کشاورزی تبدیل شود، می توان دهکده های توریستی طبیعت گردی در شهرهای دیگر ایجاد کرد .
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در زمینه طرح اردبیل2020 نیز افزود: این ایده به منزله این است که اردبیل مقصد و فرجامی برای برنامه های توسعه قائل شده است .
استاندار اردبیل نیز از تدوین برنامه جامع برای مزیت اردبیل در گردشگری آب درمانی خبر داد .
اکبر بهنامجو افزود: استفاده صرف از آب های گرم معدنی به عنوان استخر شنا قابل قبول نیست و لازم است مجتمع های بزرگ با هدف پزشکی آبدرمانی تعریف شود .
وی با اشاره به مشارکت دانشگاه های ترکیه در تحقق این مهم، تصریح کرد: تا زمانی که مرکز آموزشی منسجمی به این منظور دایر نشده گروهی از پزشکان استان جهت آموزش اعزام می شوند .
رییس کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: با وجود اینکه متوسط سرانه درآمد مردم اردبیل کمتر از میانگین کشوری است، هم در بخش کشاورزی و هم گردشگری به درآمد مطلوب نرسیدیم .
بهنامجو گفت: توسعه پزشکی آبدرمانی می تواند درآمد مطلوبی به دنبال داشته و از سویی مزیت استان را در سطح گسترده معرفی کند .
وی همچنین به ضرورت توجه به گردشگری زمستانی استان تاکید کرد و بیان داشت: طرح های متعددی در استان تعریف شده که از آن جمله احداث پنج پیست اسکی هدف گذاری شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار