مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل خبرداد:

برگزاری همایش ملی صیانت از طبیعت در اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت:همایش ملی صیانت از طبیعت 12 و 13 اسفند‌ماه در اردبیل برگزار می‌شود

کد مطلب: ۴۳۱۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل ، شهامت هدایت در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی صیانت از طبیعت در اردبیل اظهار داشت: این همایش به همت دانشگاه محقق اردبیلی و با همکاری برخی نهادهای دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی و جلوگیری از تخریب محیط زیست برگزار می‌شود.

وی محورهای برگزاری این همایش را توجه به مدیریت درست در سیستم صیانتی از منابع طبیعی اعم از مرتع، جنگل و حوزه آبخیزداری اعلام کرد و گفت: موضوع آلودگی محیط زیست بیشتر با تاکید آب و خاک و توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی در صیانت از عرصه‌های طبیعی دیگر موضوعات و محورهای برگزاری این همایش ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: جذب مشارکت مردم و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، افزایش بهره‌وری از واحدهای فعال در این حوزه به همراه تغییر اقلیمی شرایط آب و هوایی و تاثیر آنها بر پوشش گیاهی از دیگر موضوعاتی است که در این همایش به آنها توجه می‌شود.

هدایت افزود: علاقمندان برای شرکت در این همایش که 12 و 13 اسفند‌ماه برگزار می‌شود می‌توانند تا آخر آذرماه آثار تولیدی خود را در قالب مقالات علمی، تحقیقاتی و پژوهشی تهیه کرده و به دبیرخانه این همایش در دانشگاه محقق اردبیلی ارسال کنند.

وی یادآور شد: در سایت دانشگاه محقق اردبیلی تمام شرایط برگزاری این همایش و برجستگی‌های آن در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و مخاطبان می‌توانند با محورهای برگزاری در این همایش و موضوعات این همایش را از طریق سایت رصد کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم خروجی چنین برنامه‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی به آگاه‌سازی بیشتر مردم و ترویج فرهنگ صیانت از طبیعت به عنوان یک مولفه اصلی تبدیل شده و تلاشی جدی و فراگیر را انجام دهیم تا زمینه و بستر توانمندی این عرصه و بهره‌گیری از ثمرات و نتایج کارها را شاهد و ناظر باشیم.

هدایت در پایان سخنان خود بیان کرد: ما در سه حوزه مرتع و جنگل و اجرای طرح‌های آبخیزداری ورود پیدا کرده و طرح‌های مختلفی را در دست اجرا داریم که اگر بتوانیم از این ظرفیت و بستر بیش از هر زمان دیگر بهره‌برداری کنیم قطعا موفقیت‌ها تضمین شده و می‌توان به آینده صیانتی از این سرمایه‌های ملی و طبیعی امیدوارتر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار