در گفت‌وگو با پانا

ذوالقدر، نماینده مجلس: بیش از 4 میلیون نفر در مناطق فرسوده و حاشیه‌ای تهران زندگی می‌کنند

عضو مجمع نمایندگان تهران: متولی ساماندهی بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی است

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان تهران می‌گوید بیش از چهارمیلیون نفر در مناطق فرسوده و حاشیه تهران زندگی می‌کنند.

کد مطلب: ۸۴۸۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ذوالقدر، نماینده مجلس: بیش از 4 میلیون نفر در مناطق فرسوده و حاشیه‌ای تهران زندگی می‌کنند

فاطمه ذوالقدر، در گفت‌وگو با پانا، درباره تخصیص اعتبار ویژه جهت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در تهران با توجه به افزایش بافت فرسوده در پایتخت گفت: ایمنی شهر تهران به ویژه ساختمان‌های استراتژیک همواره مد نظر قرار دارد و در جلسه‌های زیادی این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در آخرین جلسه‌ای که با مسئولان راه و شهرسازی، وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران داشتیم از نمایندگان این دستگاه‌ها درخواست کردیم تا طرح جامعی درباره مقاوم‌سازی شهر تهران ارائه دهند.

عضو مجمع نمایندگان شهر گفت: یکی از چالش‌های اصلی شهر تهران در مواقع بحران، وجود بافت فرسوده است به‌طوری که تعداد زیادی مدارس، مراکز درمانی و بازار تهران در این مناطق وجود دارد که نگرانی‌های زیادی را برای مسئولان ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه متولی ساماندهی بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در بودجه سالانه برای بافت فرسوده، مبلغی اختصاص داده می‌شود. در بودجه سال 97 نیز اعتباراتی را جهت استفاده از تسهیلات وام نوسازی اختصاص داده شد که مبلغ آن ۷۳ هزار میلیارد تومان است اما هنوز این بودجه به طور کامل تخصیص نیافته است. البته این میزان بودجه اصلا برای نوسازی بافت فرسوده در کشور مناسب و کافی نیست.

این نماینده مجلس با یادآوری طرح بازآفرینی شهری از سوی دولت گفت: دولت در قانون بودجه برای بازآفرینی محله‌های شهرهای مختلف کشور، اعتبار لازم را پیش‌بینی کرده است که در این طرح باید محله‌های ناکارآمد، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شود.

وی اضافه کرد: در تهران نیز محله‌هایی شناسایی شده‌اند که عمدتا در مناطق مرکزی شهر هستند و باید در طرح بازآفرینی شهری برای نوسازی بافت آنها اقدام شود. در تهران بیش از چهار میلیون نفر در مناطق فرسوده و حاشیه تهران زندگی می‌کنند که رقم بالایی است و باید برای آن فکر اساسی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان تهران با مسئولان سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار است برای موضوع مدیریت بحران و ایمن‌سازی شهر تهران رایزنی‌های لازم را با سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم تا توجه بیشتری به نوسازی بافت فرسوده در پایتخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار