معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان:

دستاوردهای دولت در خوزستان در 4 سال گذشته بسیار خوب بوده است

اهواز (پانا) - معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: رویکرد دولت در بخش های مختلف در استان خوزستان به خصوص در چهار یا پنج سال اخیر به شکلی بوده که دستاوردهای بسیار خوب و قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم.

کد مطلب: ۸۴۸۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای دولت در خوزستان در 4 سال گذشته بسیار خوب بوده است

سید علی بحرینی مقدم با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: دولت و نظام در طول 40 ساله گذشته تا کنون در مقاطع و دوره های مختلف، رویکردهای متفاوتی داشته اما در مجموع با توجه به قوانین بالادستی، رویکرد دولت در بخش های مختلف در استان خوزستان به خصوص در چهار یا پنج سال اخیر به شکلی بوده که دستاوردهای بسیار خوب و قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم.

وی افزود: عملکرد دولت در بخش های صنعت، کشاورزی و بهبود فضای کسب و کار در سال های اخیر بسیار قابل ملاحظه بوده است و در این زمینه دستاورهای بسیار خوبی را شاهد بوده ایم. طرح 550 هزار مقام معظم رهبری که در حوزه کشاورزی است، یکی از دستاوردهای بسیار خوب دولت در استان خوزستان است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان برای پنجمین سال متوالی به لحاظ تولید گندم در سطح کشور رتبه اول را به دست آورده ایم، ادامه داد: در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین فرآوری محصولات کشاورزی دستاوردهای بسیار خوبی در چندین سال گذشته تا کنون در استان خوزستان بدست آورده ایم.

بحرینی مقدم عنوان کرد: در بحث کیفیت گندم تولید شده در استان خوزستان، به لحاظ تغییراتی که در زیرساخت ها و نحوه آبیاری مزارع در استان خوزستان انجام گرفته است، بهترین گندم کشور را در خوزستان تولید می کنیم. همچنین در بحث تولید ذرت، کلزا، نیشکر و محصولاتی دیگر استان خوزستان یک ظرفیت بسیار خوب در کشور است و نقشی اساسی در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد.

وی بیان کرد: استان خوزستان در بحث صنعت ظرفیت های بسیار خوبی دارد به شکلی که شاهد عملکرد و توان بسیار خوبی در استان خوزستان در بحث تولید فولاد، نورد و... وجود دارد. همچنین در بحث پتروشیمی و محصولات آن نیز شاهد ظرفیت بسیار خوبی در استان خوزستان هستیم و پس از بوشهر با تولید 17 ملیون تن محصولات پتروشیمی در جایگاه دوم تولید محصولات پتروشیمی در کشور هستیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در بحث صنایع کوچک در استان خوزستان به دلیل شرایط اقتصادی که کشور با آن مواجه است شاید نتوانسته ایم به اهدافی که مد نظر ما باشد، دست پیدا کنیم. در این زمینه با تدابیری که دولت در بحث رونق تولید اندیشیده است، به دنبال آن هستیم تا این بخش را نیز در استان خوزستان فعال تر کنیم.

بحرینی ادامه داد: صنایعی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و یا زیر ظرفیت کار می کنند، با برنامه هایی که دولت برای آن ها در نظر گرفته است قطعا می توانند رشد کنند و با بهره گیری از آن برنامه ها شرایط را برای فعالیت هرچه بیشتر و بهتر خود مهیا کنند.

وی با اشاره به بحث بهبود فضای کسب و کار در خوزستان بیان کرد: د راین زمینه توانستیم پنجره واحدسرمایه گذاری را در استان خوزستان راه اندازی کردیم. در این راستا فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان را احصاء کرده ایم و این مساله کمک می کند تا شاهد کاهش بروکراسی اداری در استان خوزستان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار