معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

دانش آموزان حاضر در اردوی مناطق مرزی، سفیران وحدت و همبستگی کشور هستند

علیرضا کاظمی در پانزدهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی شرق کشور، با تقدیر از میزبانی شایسته نیشابور، اردوی دانش آموزان مناطق مرزی کشور را از اهداف ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان حاضر در اردوی مناطق مرزی، سفیران وحدت و همبستگی کشور هستند

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه پانزدهمین دوره اردوی دانش آموزان مناطق مرزی شرق کشور که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می شود اظهار کرد :امروز با سیاست هایی که وزیر آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین در نظر گرفته، تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش چرخش تربیتی و فرهنگی است تا دانش آموزان را برای یک زندگی سعادتمند آماده سازد و بی شک لازمه آن آموزش مهارت های اجتماعی درساحت های ششگانه تربیتی است .

وی برگزاری اردوها را یکی از بهترین برنامه ها برای تحقق رویکردهای سند تحول بنیادین دانست و ادامه داد :در این راه یقینا یکی از بهترین مکان هایی که دانش آموزان می توانند مهارت های مختلف ازجمله نظم و انضباط ، همکاری، همدلی، تدین ، مسئولیت پذیری و... را تمرین کنند اردوگاه ها است و یکی از بهترین برنامه ها برای تحقق رویکردهای سند تحول بنیادین برگزاری اردوهاست.

کاظمی با تاکید بر لزوم توجه به برگزاری اردوهای مدرسه و منطقه در کنار برگزاری اردوهای ملی و بین المللی گفت :ما معتقدیم باید سبدهای اردویی مختلف از جمله اردوهای علمی ،فرهنگی و تربیتی و... مطابق با ذائقه های دانش آموزان تبیین شود و در همین راستا بر اساس آخرین آمار،حدود 13 میلیون نفر روز اردوی دانش آموزی را بر اساس دستورالمعل اجرایی اردوها که از پیش تدوین شده است برگزار کردیم که یکی از آن ها برگزاری اردوی دانش آموزان زیارت اولی است که در کنار تمام مزایای که برای سایر اردوها برشمرده می شود از جایگاه بالایی برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت :امروز دانش آموزان مرز نشین در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی و قدرت نرم دشمن قرار دارند لذا لازم است ما از این نظر دانش آموزان را توانمند سازیم.

وی با بیان اینکه تمرکز بر فناوری های نرم فرهنگی می تواند به عنوان یک رویکرد اقتصاد امنیتی اجتماعی و اشتغالزایی در دستور کار قرار بگیرد افزود : امروز اردوی دانش آموزان مناطق مرزی نماد همبستگی،وحدت و همدلی برای دفاع از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع بهترین پیامی است که می توانیم از برگزاری این اردو مخابره کنیم .

این مقام مسئول در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اهداف بلند و آرمانی برگزاری این اردو خطاب به دانش آموزان شرکت کننده تاکید کرد : استان های مرزی ما با مذاهب و فرهنگ های مختلف همواره مورد طمع دشمنان بوده و از این پس نیز خواهد بود و لذا شما به نمایندگی از دانش آموزان تمام استان های مرزی کشور با توانمندی هایی که در این اردو کسب خواهید نمود سفیران وحدت و همدلی در شهر و استان خود خواهید بود .

گفتنی ست پانزدهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی شرق کشور با حضور 300 دانش آموز از 9 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و مازندران به میزبانی اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور از 29 مردادماه لغایت دوم شهریور ماه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار