امام جمعه اردستان: زمینه بیمه کردن مساجد فراهم شده است

اردستان‌/اصفهان(پانا)-  امام جمعه اردستان از فراهم شدن زمینه بیمه نمودن مساجد در شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۷۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه اردستان: زمینه بیمه کردن مساجد فراهم شده است

حجت الاسلام حسن دهشیری بمناسبت 30 مرداد ماه و روز جهانی مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد : مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اعلام کرده مسجدها می توانند بیمه حوادث شده و تعداد 4 نفر را بدون نام بیمه نموده و در صورت وقوع حادثه برای فردی، دیه به او پرداخت می شود.

وی افزود : هزینه این بیمه در سال حدود 2 میلیون ریال است که از طریق هیات امناء باید پرداخت شود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد : امامان جمعه شهرها مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد هستند و حکم هیات امناء مسجدها توسط امام جمعه ها صادر می شود.

دهشیری گفت : مسجد پایگاه مذهبی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و رسیدگی به مشکل مردم است که می توان از ظرفیت بسیار زیاد و اثرگذار آن همچون اول انقلاب و در دوران دفاع مقدس استفاده کرد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره ) که فرمودند مسجد سنگر است سنگر ها را حفظ کنید افزود : اگر مردم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنند بسیاری از موضوع و مشکل جامعه بر طرف می شود.

دهشیری در خصوص فلسفه نامگذاری 30 مرداد بعنوان روز جهانی مسجد تصریح کرد : صهیونیست ها در چنین روزی در سال 1348 شمسی مسجد الاقصی را به آتش کشیدند که اعتراض مسلمانان و جامعه جهانی را به همراه داشت.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: هم اکنون بالغ بر 12 مسجد شهر اردستان دارای امام جماعت بوده نماز جماعت در آنها اقامه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار