استاندارمازندران: مازندران رتبه اول بهبود فضای کسب و کار کشور را در فصل نخست سال 97 به‌دست آورد

ساری (پانا) - استاندار مازندران از رتبه نخست این استان در بهبود فضای کسب و کار کشور در فصل نخست سال جاری خبر داد و گفت: «تلاش‌ها در این جهت است که با جذب سرمایه گذار، اشتغال، تولید و صادرات توسعه یابد و در سال 1400 به هدف صادراتی سه میلیارد دلاری استان نائل شویم.»

کد مطلب: ۸۴۶۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندارمازندران: مازندران رتبه اول بهبود فضای کسب و کار کشور را در فصل نخست سال 97 به‌دست آورد

محمد اسلامی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران در گلوگاه با بیان این که مازندران سرزمین بسیار ارزشمند، فوق العاده و گهربار است و مردم تلاشگر مازندران ثروت اصلی آن هستند، افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که بخشی از مردم ما دچار مشکلات معیشتی باشند و شاهد جوانان بیکار در خانواده ها باشیم، باید نگاه خودمان را به زندگی و نوع انتظاراتمان را به طور اساسی تغییر دهیم.

استاندار با اشاره به این که انتظار برای استخدام در سیستم دولتی انتظار درستی نیست، بیان داشت: دستگاه‌های دولتی جای جذب ندارند و دولت در 5 سال گذشته همه تمهیدات و ظرفیت ها را بکار گرفته تا مردم را به سوی کارآفرینی هدایت کند.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که تلاش برای ارائه ایده های خلاقانه و مبتکرانه با استفاده از علم و دانش جوانان این منطقه و ارائه تسهیلات از سوی دولت می تواند در توسعه کارآفرینی اثرگذار باشد، یادآور شد: نیروهای تحصیلکرده ما باید بتوانند علم ودانش خود را با فرصت هایی که در سرزمین وجود دارد ترکیب کنند و در شیوه اشتغال نسل های گذشته تحول ایجاد نمایند چرا که هم قانونگذار مقدمات آن را لحاظ کرده و هم دولت شیوه نامه های مورد نیاز را تدوین نموده است.

اسلامی با تاکید بر ضرورت کشت فندوق در اراضی شیب دار منطقه، خاطر نشان ساخت: توسعه کشت های گلخانه ای و گسترش کشت زعفران و گیاهان دارویی در شرق این استان با توجه به شرایط مناسب و سازگاری با محیط به جد در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه احداث کارگاه های صنایع تبدیلی و فرآوری در شرق مازندران از جمله نیازهای مهم منطقه است، گفت: سرمایه گذاران بومی می توانند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در این بخش سرمایه گذاری کنند و از این سرمایه گذاران حمایت می شود.

استاندار مازندران بر اهمیت اشتغال با استفاده از توسعه کارآفرینی تاکید کرد و افزود: عرصه کارآفرینی همراه با نوآوری، خلاقیت و ارتقای شرایط کار و فعالیت از جمله عرصه های تلاش و کار برای جوانان و علاقه مندان است که دولت ظرفیت سازی مناسب برای آن و ارایه تسهیلات لازم در این راستا را انجام داده است.

او گفت: برگزاری جشنواره انجیر و برپایی مراسم شکرگزاری برای برداشت این محصول با برکت، نعمتی برای مردم گلوگاه است که باید در کنار تازه فروشی، توسعه کارگاه های صنایع تبدیلی و فرآوری با ارزش افزوده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به این که تحصیلکردگان با شیوه های کسب و کار نوین می توانند محصولات استان را به اقصی نقاط کشور عرضه کنند، گفت: دولت؛ میلیاردها تومان در سیستم پستی کشور سرمایه گذاری کرده و جوانان با استفاده از زیرساخت های آی تی می توانند محصولات مازندران را به بازار برسانند.

اسلامی با اشاره به این که امروزه؛ جهت‌گیری‌های توسعه به سمت کسب و کارهای نوین و مصرف بهینه انرژی است و تولید مقیاس انبوه است، تصریح نمود: با حضور وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو در هفته های اخیر؛ بالغ بر 3000 میلیارد تومان طرح در مازندران افتتاح شد و این اقدامات که دولت در این شرایط سخت انجام می دهد برای تسهیل زندگی مردم و پیشرفت کشور است.

استاندار خبر داد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مازندران در فصل آخر سال 96 و فصل نخست 97، رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار کشور را به دست آورده است و این تلاش ها در این جهت است که با جذب سرمایه گذار، اشتغال، تولید و صادرات توسعه یابد و در سال 1400 به هدف صادراتی 3 میلیارد دلاری استان نائل شویم.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که باید با همدلی و هم افزایی بتوانیم از توطئه اقتصادی دشمنان با کار و تلاش و مدیریت مصرف عبور کنیم، گفت: نباید هدف خود را با اعتقاد و همبستگی گم کنیم و فرصت ها را نباید از دست دهیم و مقتدرانه به سوی پیشرفت حرکت کنیم و ایران را به قدرت اقتصادی تبدیل نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار