فرهنگیان نقش مهمی در تقویت روحیه استکبارستیزی دارند

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: فرهنگیان فرهیخته نقش مهمی در تقویت روحیه استکبارستیزی دارند.

کد مطلب: ۸۴۶۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان نقش مهمی در تقویت روحیه استکبارستیزی دارند

محمد پورداود در همایش "معلم انقلابی و استکبارستیزی" که از سوی بسیج فرهنگیان استان در خانه معلم همدان برگزار شد، اظهار کرد: استقلال‌طلبی و هویت‌خواهی آرمان بلند ملت ایران بود که ریشه تاریخی داشت و در انقلاب اسلامی متبلور شد.

پورداود افزود: این آرمان در حرکت ها و جنبش های سیاسی و اجتماعی دوره معاصر به ویژه پس از مشروطه نمود خاصی داشته است.

وی گفت: آزادی‌خواهی و نفی استبداد از یک سو و نفی سلطه بیگانگان از سوی دیگر مبنای تحولات سیاسی و اجتماعی دوره معاصر بوده است.

پورداود تصریح کرد: این دو آرمان در کنار عدالت‌خواهی و قانون‌گرایی در نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) نمود خاصی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان تا قبل از انقلاب اسلامی، گفت: این تحولات نشان می دهد که هم استبداد داخلی و هم استکبار و استعمار خارجی هیچگاه نهضت های ملی و مذهبی را برنتابیده و سعی در توقف آن را داشته اند.

پورداود با بیان این که دخالت ها و سنگ اندازی های بیگانگان در کشورمان از صفحات تاریک دوره معاصر به حساب می آّید، تصریح کرد: در میان این حوادث، کودتای ننگین 28 مرداد که به معنای واقعی غروب آزادی در ایران بود، نمونه بارزی از توطئه های استکبار جهانی علیه ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: این رویداد تلخ نه تنها به عمر دولتی مردمی پایان بخشید، بلکه زمینه را برای نفوذ و دخالت های دولت های سلطه به ویژه آمریکا در کشورمان را فراهم نمود.

پورداود گفت: همه این اتفاقات برخلاف آرمان و هدف بزرگ ملت بزرگ ایران بود که از اواخر قاجار و به طور مشخص در جریان مشروطه کلید خورد.

وی افزود: با تمام این احوال و به رغم موانع بزرگ، ملت ایران در راه آزادی‌خواهی و استقلال طلبی خود هیچگاه از پای ننشست و برای تحقق این آرمان بزرگ تلاش نمود.

پورداود تأکید کرد: حاصل این تلاش ها و مجاهدت‌ها که با رهبری شجاعانه امام راحل (ره) استمرار داشت، پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی نقش آفرینی فعالان عرصه تعلیم و تربیت در مبارزه با استکبار را پررنگ و کلیدی خواند و تصریح کرد: فرهنگیان فرهیخته نقش مهمی در تقویت روحیه استکبار ستیزی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که انقلاب بزرگ ما پایان بخش سلطه‌گری‌ها و دخالت های استکبار در ایران عزیز بود، تصریح کرد: امروز برخود می بالیم که در سایه این نظام و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان و دیگر خدمتگزاران نظام، حرکت رو به جلو ملت ایران در راه پیشرفت و تعالی همچنان ادامه دارد.

پورداود با بیان این که در برهه کنونی نظام سلطه با ابزار اقتصادی وارد میدان جنگ با ایران اسلامی شده است، افزود: ملت ما با حفظ وحدت و انسجام ملی پیروزمندانه از این مرحله نیز عبور خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت بر مبنای سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: طراحی سامانه پایش جهت اجرای سند تحول بنیادین، سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان، نظام تضمین کیفیت مدارس و تمرکز زدایی از جمله این اولویت ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار