در گفت و گو با پانا

علی رمضانی: نمایش عروسکی فرصت ویژه‌ دانش‌آموزان برای پذیرش نقش جدید است

رتبه‌های برتر نمایش عروسکیِ مسابقات دانش‌آموزی را به جشنواره نمایش عروسکی معرفی کردیم

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری آموزش‌وپرورش نحوه گزینش آثار نمایش عروسکی راه‌یافته به جشنواره نمایش عروسکی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۴۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
علی رمضانی: نمایش عروسکی فرصت ویژه‌ دانش‌آموزان برای پذیرش نقش جدید است

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا با ابراز خرسندی از اضافه‌شدن بخش دانش‌آموزی به جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی (تهران - مبارک) گفت: سیاست ما در اداره کل فرهنگی هنری بر این است که از دانش‌آموزان مستعد در همه زمینه‌ها حمایت کنیم تا به تقویت و شکوفایی دانش، هنر و مهارت‌های خود بپردازند. ما هر سال مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور ر در رشته‌های مختلف را با همین هدف برگزار می‌کنیم تا استعدادهای بچه‌ها در همه رشته‌ها کشف و به جامعه هنری برتر معرفی شود.

وی ادامه داد: بخش تئاتر عروسکی هم یکی از بخش‌های جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور بود اما به رغم اینکه 17 دوره جشنواره تئاتر عروسکی در کشور برگزار شد، از ظرفیت آموزش و پرورش در این بخش استفاده نشده بود تا اینکه امسال برای نخستین بار بخش دانش‌آموزی به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی به دبیری خانم مرضیه برومند افزوده شد و این خبری خوشایند برای جامعه دانش‌آموزی کشور است.

رمضانی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور منشاء انتخاب گروه‌های راه‌یافته به جشنواره نمایش عروسکی است افزود: امسال سی‌وششمین دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان را در همین ایام در حال برگزاری داریم اما پیشتر، با هماهنگی جشنواره عروسکی، از تعدادی از مدرسان و داوران حوزه نمایش عروسکی خواستیم آثار راه‌یافته به مرحله کشوری مسابقات دانش‌آموزی را با بازبینی فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره بررسی کنند و به این ترتیب سه نمایش برگزیده در بخش دختران و پسران را به جشنواره تئاتر عروسکی مبارک معرفی کردیم که شامل گروه‌هایی از استان‌های هرمزگان، چارمحال و بختیاری، گلستان، شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران هستند.

مردم را به تماشای نمایش‌های عروسکی دانش‌آموزی در کانون دعوت می‌کنم

مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش ادامه داد: این آثار در روزهای 5 و 6 شهریور در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حضور داوران به صحنه خواهند رفت.

رمضانی گفت: از همه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حوزه نمایش عروسکی دعوت می‌کنم تا به تماشای این نمایش بیایند و توانمندی بچه‌های مارا در سطح جهانی ببینند.

این مقام مسئول وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: ما بسیار خوشبین هستیم که با شرکت در این رویدادهای فرهنگی و هنری فضای جدیدی برای آموزش‌وپرورش باز شود تا استعدادهای بیشتری شناخته و تقویت شوند. همچنین ما تصمیم داریم از ظرفیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فرهنگی هنری در مدارس بهره ببریم.

هفته تئاتر دانش‌آموزی برگزار می‌شود

وی با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی بالاخص دوره آموزش ابتدایی در یادگیری مهارت‌های زندگی از طریق ارتباط با عروسک‌ها گفت: نمایش عروسکی فرصت ویژه‌ای است تا دانش‌آموزان را برای پذیرش نقش جدیدشان در زندگی آماده کنیم.

رمضانی در پایان اظهار کرد: دانش‌آموزان ما تشنه اساتید و تشنه استفاده از راهکارها و برنامه‌های آنها هستند؛ ما هم در اداره کل را باز می‌کنیم تا اندیشمندان و فضلا به طرح دانش و ارائه برنامه‌های خود بپردازند. ضمنا ما در سال تحصیلی آینده یک هفته را به نام هفته تئاتر مدارس در نظر می‌گیریم و در آن هفته از برگزیدگان بخش دانش‌آموزی جشنواره نمایش عروسکی (تهران - مبارک) تقدیر خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار