استاندار سیستان و بلوچستان:

کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر نیازمند احیاء است

خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احیای لوازم و امکانات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر ضروری است و باید مسئولان زیرربط نیازهای این کارخانه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

کد مطلب: ۸۴۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری حاتم ناروئی در دیدار با معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع اظهار داشت: این کارخانه به سبب عدم مدیریت صحیح و بی توجهی مدیران آن در سالهای اخیر روند رو به ضعفی داشته است .

وی افزود: پیگیری های لازم برای تعیین تکلیف این واحد عظیم تولیدی و حل مشکلات آن با مرکز انجام گرفته که امیدواریم در آینده شاهد احیای این واحد باشیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارخانه بافت بلوچ شهرستان ایرانشهر در زمان طاغوت کلنگ زنی شد و بیشترین کارهای اساسی و زیربنایی آن در زمان پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته و در ردیف بزرگترین واحدهای نساجی کشور قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: افزایش تولیدات نساجی این واحد مستلزم تلاش همگانی مدیران و مسئولان زیرربط است.

در ادامه این دیدار «غلامرضا شافعی» معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آتش سوزی این واحد تولیدی در سالهای گذشته افزود: این حادثه از نظر مالی ضربه سختی بر این واحد تولیدی وارد آورد که پس از آن مدیران این بخش تولیدی نتوانسته اند جبران خسارت نمایند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور با بیان این مطلب که در حال حاضر واحد تولیدی بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد: با گسترش و ساخت فضاهای مناسب و تامین ماشین آلات نوین و استفاده از نیروهای متخصص و بومی می توان این رقم را افزایش داد .

وی گفت: کارخانجات بافت بلوچ که به نام شرکت گسترش صنایع بلوچ تغییر نام یافته نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه، اشتغالزایی و تولید ثروت ملی و جلوگیری از پدیده شوم قاچاق دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تلاش خواهیم کرد از محل اصل 44 قانون در خصوص اصلاح ساختار و تجهیز و رونق این واحد نساجی و تولیدی اقدام شود.

همچنین خانم نصرالهی«رئیس هیئت مدیره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر» با اشاره به کمبود برخی از ماشین آلات تکمیلی در بخش ریسندگی بیان داشت: در بخش رنگریزی این کارخانه روزانه هشت هزار متر پارچه رنگریزی می شود که تا 20 هزار متر قابل افزایش است.

وی ادامه داد: شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر دارای 150 هکتار گستره است که اکنون روزانه دو هزار و 500 کیلو گرم نخ تولید می کند و خط تولید آن تا چهار هزار کیلو گرم قابل افزایش است.

وی افزود: هم اینک 270 نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار