وزارت بهداشت: مشکل تأمین و توزیع دارو در کشور نداریم

تهران(پانا)- سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود یک تا 1.5درصدی دارو، طبیعی است و با توجه به همکاری دولت و مجلس و برنامه ریزی های مدون وزارت بهداشت، مشکلی در تأمین و توزیع داروی مورد نیاز کشور نداریم.

کد مطلب: ۸۴۲۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
وزارت بهداشت: مشکل تأمین و توزیع دارو در کشور نداریم

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ایرج حریرچی روز شنبه با بیان این مطلب افزود: در بازاری با وسعت چند هزار قلم دارو، کمبود یک تا 1.5 درصد دارو، اجتناب ناپذیر و قابل توجیه است و در برخی کشورها که خودشان تولیدکننده بزرگ دارو هستند، ممکن است بین یک تا 1.5 درصد کمبود اقلام دارویی وجود داشته باشد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در برخی از رسانه ها عنوان شده بود که کمبودهای دارویی کشور، 48 قلم است که در مقایسه با چندین هزار قلم دارو، رقم بالا و قابل توجهی نیست.
حریرچی اظهار داشت: نباید در شرایط کنونی با تیتر کردن کمبودهای طبیعی تعداد اقلام دارویی، بدون اشاره به وضعیت طبیعی، شرایط را بحرانی نشان داد و به افزایش نگرانی های عمومی دامن زد، چون دارو مانند نفس کشیدن مهم و حیاتی است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در چند ماه اخیر خوشبختانه تعداد کمبود اقلام دارویی، کاهش قابل توجهی پیدا کرد و ساز و کارهای تامین دارو و مواد اولیه آن به کار گرفته شده و مشکلات این حوزه که مهمترین آن، نقدینگی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی بود، در حال برطرف شدن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار