معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

سواد آموزی از دلایل مهم افزایش مشارکت های اجتماعی در میان افراد است

شهرری (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در جمع اعضاء شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری سواد آموزی را از دلایل اصلی کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش مشارکت های اجتماعی در میان افراد جامعه دانست.

کد مطلب: ۸۴۲۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سواد آموزی از دلایل مهم افزایش مشارکت های اجتماعی در میان افراد است

جلسه شورای معاونین مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری با حضور سعید شهریاری معاون سواد آموزی و همچنین بهروز جعفری رئیس ادارۀ سنجش آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بهروز نصیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ضمن تقدیر از ابتکار حضور معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در جلسه شورای معاونین مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری افزایش تعامل معاونین مناطق با معاونین اداره کل را از جمله برکات اینگونه مراودات دانست.

سپس معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به موضوع کمبود سرآمد مطالعه در جامعه وجود عنصر فضای مجازی را از جمله عوامل تآثیر گذار بر معضل آسیب های اجتماعی دانست.

شهریاری ادامه داد: بر اساس تحقیقاتی که در سال 2016 در دانشگاه میشیگان امریکا صورت گرفته است محققان به این نتیجه رسیده اند که انجام مطالعه باعث ایجاد رضایت فردی و افزایش امید به زندگی می شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ادامه داد: سواد آموزی از دلایل مهم افزایش مشارکت های اجتماعی در میان افراد است و اینکه ما می گوییم فردی با سواد می شود تنها این نیست که آن فرد توانایی خواندن و نوشتن را پیدا می کند بلکه فرد با سواد با حضور فعال خود در بطن جامعه و مشارکت آگاهانه در فعالیت ها اجتماعی زمینه بالندگی استعداد های فردی خود را فراهم می سازد.

شهریاری در ادامه با اشاره حوزه های فعالیت های سواد آموزی توجه ویژه مناطق به این مهم را از ضروریات فراهم سازی بستر امن و سالم سواد آموزی در جامعه دانست.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار