اولین جلسه پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی « بایاتی» برگزار شد

تبریز (پانا) - مسئول جلسه پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی « بایاتی» حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: اولین جلسه از جلسات هفتگی پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی با عنوان « بایاتی» با حضور اساتید و کارشناسان هنر عاشیقی در محل فرهنگسرای الغدیر برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۴۱۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی « بایاتی» برگزار شد

محمد عبادی با اعلام این خبر افزود: در اولین جلسه شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی با عنوان « بایاتی» که بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان و علاقمندان ادبیات و موسیقی عاشیقی حضور داشتند، در مورد ساختار شعر « گرایلی» مطالبی بیان گردید و در ادامه عاشیق چنگیز بی ریا به ۸ نوع از آهنگهای عاشیقی که در اسمشان کلمه « گرایلی» وجود دارد اشاره کرد.
وی اضافه نمود: در ادامه جلسه فوق عاشیق چنگیز بی ریا از هر کدام یک قطعه کوچکی اجرا نمود و سپس شاعر اسرافیل قربان پور به دکلمه یک شعر گرایلی پرداخت در مورد شعر خوانده شده بحث و بررسی گردید.
عبادی اظهار داشت: جلسات هفتگی پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی « بایاتی» با هدف نقد و بررسی محتوایی شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی، بازخوانی و مکتوب سازی داستان های فولکلور موسیقی عاشیقی و باز آموزی نحوه صحیح و اصولی تلفیق شعر و موسیقی عاشیقلار برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: در پایان این جلسه عاشیق شهباز سلیمانی هنرمند جوان و با استعداد به اجرای آهنگی کم اجرا شده بنام « محرمی » پرداخت.
وی در پایان با بیان اینکه این جلسات به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان و با همکاری فرهنگسرای الغدیر و انجمن فرهنگی هنری عاشیقلار برگزار می شود، گفت: : جلسات هفتگی پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور عاشیقی « بایاتی» شنبه های هر هفته راس ساعت 18 در مکان فرهنگسرای الغدیر واقع در تبریز، بلوار ستار خان، خیابان شهید قره باغی برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار