رئیس اداره عشایر آموزش و پرورش استان گلستان

تلاش می‌کنیم هیچ فردی در استان گلستان از تحصیل باز نماند

گرگان (پانا) - با توجه به اهداف دفتر عشایری برای دانش آموزان عشایر در تلاش هستیم تا هیچ یک از اینها از تحصیل جانماند و مانند دیگر دانش‌آموزان استان تحصیل کنند.

کد مطلب: ۸۳۹۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تلاش می‌کنیم هیچ فردی در  استان گلستان  از تحصیل باز نماند

یازرلو، رئیس اداره عشایر آموزش و پرورش استان گلستان گفت:با توجه به اهداف دفتر عشایری برای دانش آموزان عشایر در تلاش هستیم تا هیچ فردی در گوشه ای از استان از تحصیل جانماند و مانند دیگر دانش آموزان استان تحصیل کنند.

وی افزود تعداد 13511دانش‌آموز تحت عنوان دانش آموزان عشایر مشغول به تحصیل هستند و ما بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین دفتر عشایر و آموزش و پرورش تلاش می کنیم به اهداف و سیاست های خود برسیم.

بر اساس این تفاهم نامه، ما مدارس شبانه روزی را برای افرادی که بعد مساحت دارند در نظر گرفته و امکان استفاده از این مدارس فراهم شده است این مدارس به ویژه برای دختران اهمیت ویژه ای دارد زیرا دختران باید با مسائل روز جامعه آشنا شوند و در این مدارس در خصوص روشنفکری و روشنگری آن ها تلاش می شود.

علاوه بر آن طراحی با نام برای دانش آموزان دختر که به سن تکلیف می رسند در نظر گرفته شده تا تمامی تجهیزات و نیاز های آن ها فراهم شود.

وی بیان کرد: ما اعتقادمان بر این است که مکان انسان را محدود نمی سازد و اگر بخواهیم و تلاش کنیم به موفقیت خواهیم رسید زیرا موفقیت هر جایی ممکن میشود.

بر اساس این افکار ما هر ساله دانش آموزان توانمندی را در کنکور سراسری داریم و این دانش آموزان عشایر به رتبه های بسیار خوبی رسیدند به طور کلی تعداد زیادی از پزشکان نامی استان را همین دانش آموزان عشایر تشکیل می دهند که ما از این بابت خرسندیم.

یازرلو در ادامه گفت:در بخش مسابقات فرهنگی هنری در قسمت صنایع دستی دانش آموزان رتبه های برتر کشوری را کسب کردند و علاوه بر آن هر ساله جشنواره ای با نام الگو های برتر تدریس در استان انجام می شود و طی این جشنواره ما به موفقیت رسیدیم.

وی در ادامه افزود: اردوی عشایری هر ساله با نام زیارت اولی ها استان برای دانش آموزان انجام می شود که دانش آموزان با توجه به اخلاق،تحصیلات،انضباط و موارد دیگر از دوره ی اول متوسطه تا پیش دانشگاهی به این اردو اعزام می شوند اما امسال برای اولین بار این روند تغییر کرد و دانش آموزان به اصفهان اعزام شدند و در آنجا در کنار استان های دیگر رنگین کمان اقوام را به وجود آوردند.

وی در پایان افزود: ما در آموزش و پرورش خادمان این دانش آموزان هستیم و تلاشمان بر این است که این دانش آموزان به موفقیت برسند و از تحصیل باز نمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار