در گفت و گو با پانا

علی رویین‌تن: پول بی فرهنگ سینمای بی فرهنگ را می‌آورد

آدم‌های دین دار هم از مسئولان ضربه می‌خورند و هم از اپوزوسیون

تهران (پانا) - علی رویین‌تن، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران، معتقد است در اوضاع فعلی کمتر کسی سراغ ساخت فیلم‌های فرهنگی، تجربی و سینمای مؤلف می‌رود و در فیلم‌های بیشتر فیلمسازان مفاهیم زرد دیده می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۹۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
علی رویین‌تن:  پول بی فرهنگ سینمای بی فرهنگ را می‌آورد

علی رویین تن کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا، با اشاره به فیلم‌هایی که در سینماهای کشور روی پرده نقره‌ای می‌روند، گفت: در سینمای ایران نزدیک به 150 فیلم در سال ساخته می‌شود که فکرهای متفاوتی این فیلم‌ها را می‌سازند، اما متاسفانه امروز برخی افرادی که در سینمای ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند مکتب‌های فیلم‌های زرد و غریزه‌های اروتیک در فیلم‌هایشان دیده می‌شود.

وی دلیل ساخت این‌گونه فیلم‌ها را نبود بازار کار برای فیلمسازان دانست و افزود: موقعی که فیلمساز بیکار می‌شود تن به خواسته اینگونه سرمایه‌گذاران می‌دهد و به همین دلیل ساخت این‌گونه فیلم‌ها روز به روز در حال افزایش است.

این کارگردان سینما ادامه داد: اگر فیلمسازی در این اوضاع سراغ فیلم‌های تجربی و سینمای مؤلف برود کار برای او بسیار سخت می‌شود زیرا باید برخلاف جریان شنا کند.

رویین‌تن در ادامه به حضور آقازاده‌ها در سینما واکنش نشان داد و در جواب به این سؤال که آیا آنها برای پولشویی به سینما آمده‌اند، اظهار کرد: من پولشویی در سینما را نمی‌فهمم اما اعتقاد دارم پول بی فرهنگ سینمای بی فرهنگ را با خود می‌آورد. من نمی‌دانم چرا آنها پولشان را در بازار دلار و سکه نمی‌برند و آن را وارد سینما می‌کنند.
وی تصریح کرد: امروز زد و بندهایی در سینما دیده می‌شود که بسیار خطرناک است و باید برای برون‌رفت از وضع موجود چاره‌اندیشی کرد.

رویین‌تن در ادامه خاطر نشان کرد: پیشنهاد من به برخی مسئولان ارزشی این است که به جای اینکه جلوی فیلم‌ها را بگیرند و فیلم‌ها توقیف شوند بیایند فیلم خوب بسازند و مفاهیم ارزشی را به ما سینماگران و مخاطبان سینما مفهوم ارزش آموزش دهند، متاسفانه آنها فقط یاد گرفته‌اند برخورد و جلوگیری کنند و این امر باعث وضع فعلی سینما شده است.

وی با یادآوری اکران نشدن فیلم رستاخیز احمد رضا درویش افزود: درود بر شرف احمدرضا درویش که فیلمی درباره امام حسین(ع) ساخته و این فیلم توقیف شده است؛ مطمئن هستم احمدرضا درویش در جای دیگری اجر این کار را می‌گیرد.

این کارگردان اضافه کرد: امام حسین(ع) در زمان زندگی‌اش در فشارهای بسیاری قرار گرفت و به عقیده من هر کس در راه او باشد زیر فشارهای بسیاری خواهد بود.

وی یادآور شد: به کرامت امیرالمؤمنین من هر کاری کردم به سفارش دلم کرده‌ام نه به سفارش شخص یا گروهی. اما متاسفانه الان اوضاع به شکلی شده است که آدم‌های دین‌دار هم از برخی مسئولان می‌خورند و هم از اپوزوسیون‌ها.

این کارگردان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همیشه آرزویش بوده است که فیلم زندگی حضرت زینب(س) را بسازد، گفت: هر قدر سن من بالاتر می‌رود این آرزو برایم آرمانی‌تر می‌شود اما امیدوارم بتوانم به زودی این کار را انجام دهم.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در اوضاع فعلی سالی دو تا سه فیلم خوب ساخته می‌شود زیرا متاسفانه هیچ کس به مردم فکر نمی‌کند و به کسی که فیلم کمدی با موضوع سخیف و ایروتیک می‌سازد، بیشتر توجه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار