تربیت اجتماعی دانش آموزان با آموزش های عملی سازمان دانش آموزی

شیراز(پانا) – مربیان جوانی که اولین تجربه اردویی خود را به عنوان مربی در اردوی استانی پیشتازان پسر فارس تجربه کردند، از ملموس بودن آموزش های تشکیلات در زندگی روزمره دانش آموزان یاد کردند.

کد مطلب: ۸۳۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی دانش آموزان با آموزش های عملی سازمان دانش آموزی

معلم کلاس دوم ابتدایی منطقه اوز، که به عنوان یکی از مربیان در اردوی استانی پیشتازان پسر فارس حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: پس از اینکه به طور رسمی وارد آموزش و پرورش شدم، با آشنایی که از دوران دانش آموزی با تشکیلات پیشتازان داشتم وارد این تشکیلات شدم.

قاسم زارع تصریح کرد: چون سازمان دانش آموزی و تشکیلات آن آموزش های تئوری و عملی را به دانش آموزان در راستای اهداف تعلیم و تربیت میدهد،این یکی از دلایلی بود که باعث ورود من به این تشکیلات شد.

وی ادامه داد: مولفه ها تربیتی و انتظاراتی را که جامعه امروز از یک دانش آموز دارد را می توان در آموزش های عملی سازمان دانش آموزی مشاهده کرد.

این معلم گفت: برای آموزش نظم پذیری، مشارکت جویی و 12 منش آموزشی سازمان دانش آموزی، اگر مربی ها آموزش های بیشتری ببینند و همکاری های بیشتری انجام دهند، به هدف نهایی که تربیت اجتماعی دانش آموزان است خواهیم رسید.

زارع با اشاره به اردو های تشکیلات پیشتازان افزود: زمانی که دانش آموزان در اردو های عملی شرکت می کنند و در طبیعت قرار می گیرند، یاد می گیرند که باید با طبیعت رفتار مسالمت آمیز داشته باشند، و همچنین این قبیل اردو ها باعث می شود تا دانش آموزان در برخی از موارد زندگی روزمره شان مانند پخت و پز و شست و شو و... بتوانند به صورت مستقل عمل کنند.

این معلم و مربی تشکیلات سازمان دانش آموزی خود نیز در روز اول اردو موفق به کسب پرچم افتخار خلاقیت و نوآوری برای گروه خود شد.

در ادامه یکی دیگر از این مربیان جوان که او نیز از منطقه اوز در این اردو شرکت کرده بود، عنوان کرد: با توجه به این که یکی از اهداف سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است، پس از ورود رسمی به آموزش و پرورش پیگیری های لازم را جهت ورود به این سازمان انجام دادم، و موفق به ورود به سازمان دانش آموزی شدم.

"امین رتبه دوست" افزود: شاید خیلی از آموزش هایی که در مدرسه به دانش آموزان داده می شود در زندگی روزمره آن ها خیلی کاربردی نداشته باشد، اما در سازمان دانش آموزی با آموزش های عملی که به آن ها داده می شود، می توانند این اموزش ها را در زندگی روز مره خود حس کنند، که به اجتماعی شدن دانش آموزان کمک به سزایی می کند.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار