رفع تصرف 33 هکتار از اراضی ملی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در سال 1396

کرج (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، عملکرد بخش املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در سال 1396 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۳۸۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رفع تصرف 33 هکتار از اراضی ملی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در سال 1396

تقی رضایی مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: در سال گذشته 47 پرونده و به مساحت کلی بیش از 337 هزار متر مربع در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز منجر به واگذاری اراضی شده است که 28 پرونده در قالب 55 قطعه زمین و به مساحت کلی بیش از 54 هزار متر مربع جهت احداث واحد های مسکونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار گردید و تعداد 8 واگذاری به مساحت کلی بیش از 24 هزار متر مربع جهت احداث ساختمان اداری به ارگانهای دولتی و غیر دولتی واگذار نموده ایم.

وی همچنین بیان داشت تعداد 11 واگذاری زمین و به مساحت کلی بیش از 260 هزار متر مربع جهت احداث اماکن آموزشی، تجاری، مذهبی و همچنین اقشار ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

این مسئول ضمن بیان اینکه 12 هکتار زمین در قالب 150 قطعه مسکونی برای واگذاری به اقشار ویژه مشمولین قانون جامع ایثارگری تخصیص یافته گفت جهت واگذاری این اراضی تشکیل پرونده شده است و واگذاریها طبق اولویت در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن بیان این موضوع که در سال 1396 تعداد 900 پرونده حقوقی در محاکم قضایی به طرفیت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به ثبت رسیده است گفت از این تعداد 267 پرونده منجر به صدور رای نهایی شده است که با پیگیری های بعمل آمده توسط کارشناسان حقوقی این اداره کل تعداد 171 رای له دولت بوده است و در 4 پرونده که بار مالی به میزان بیش از 553 میلیارد ریال از بیت المال صیانت شد و به حقوق دولت بازگشت.

رضایی در پایان گفت: با کنترل شبانه روزی واحد حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و همچنین پیگیری اداره حقوقی و صدور حکم قضایی از سوی مراجع ذیصلاح 33 هکتار از اراضی ملی که توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود رفع تصرف شد که ارزش ریالی این اراضی بیش از 650 میلیارد ریال می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار