آغاز مرحله دوم سیزدهمین دوره اردوی دانش آموزان دختر زیارت اولی در مشهد

مشهد (پانا) - مرحله دوم از سیزدهمین دوره اردوی زیارتی دانش آموزان دختر زیارت اولی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۸۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله دوم سیزدهمین دوره اردوی دانش آموزان دختر زیارت اولی در مشهد

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم دختر را نعمتی از نعمت‌های خدا دانست و گفت: خداوند دختر را در قرآن کوثر نامیده است پیامبر نیز دختر را دری از درهای بهشت معرفی کرده است.
وی ادامه داد: دختر وقتی همسری برگزید نیمی از ایمان مرد را کامل خواهد کرد و اگر این دختر مادر شد نیز بهشت زیر پای او خواهد بود.
خدابنده اظهار کرد: همه مومنان به خصوص شیعیان ارادت زیادی به خاندان نبوت و ائمه اطهار دارند که دلی و قلبی است و اگر حتی روایتی مبنی بر فضیلت زیارت نداشتیم هم به زیارت این عزیزان نائل می شدیم.
وی خطاب به حاضران در اردو گفت: شما که به زیارت امام رضا(ع) نائل شده‌‌‌‌اید و این توفیق نصیب شما شده است، برای همه دعا کنید، برای بهبود وضع زندگی مردم و آینده خودتان دعا کنید، همچنین برای همکلاسی‌های خودتان که دوست داشتند جای شما باشند دعا کنید و در راس همه اینها برای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) دعا کنید.
نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات، در مجلس شورای اسلامی، نیز در ین مراسم گفت: این درگاه بسیار بزرگ است و این خاندان، خاندان کرم هستند؛ سعی کنیم خواسته‌های بزرگ داشته باشیم و کسی خواسته بزرگ دارد که خود بزرگ باشد

وی ادامه داد: از حضرت رضا(ع) بخواهیم روح مان را بلند کند، اول معرفت بخواهیم چرا که مهم است امام را بشناسیم و در مسیر امام باشیم.
علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان و دانش آموزان زیارت اولی گفت: میزبان حدود شش هزار دانش اموز زیارت ولی در دهه کرامت هستیم.

این اردو به میزبانی آموزش و پرورش استان و حمایت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و همراهی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار