در گفت‌وگو با پانا

بازنگری رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای سال تحصیلی جدید

شهریه متغیر موسسات غیرانتفاعی ۱۰ تا ۱۵ درصد اضافه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی از بازنگری رشته‌های تحصیلی برای سال تحصیلی آینده در این موسسات آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای سال تحصیلی جدید

علی آهون‌منش در گفت‌وگو با پانا درخصوص بازنگری رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی توضیح داد: کار بازنگری رشته‌های تحصیلی در شورای گسترش آموزش عالی انجام می‌شود و در رشته‌هایی که متقاضی ندارند دانشجو پذیرش نمی‌شود. ایجاد رشته‌های جدید نیز با توجه به آمایش آموزش عالی و پیش‌شرط وزارت علوم انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی گفت: برای سال تحصیلی آینده، وزارت علوم برای رشته‌های جدید شرایطی را تعیین کرده است از جمله اینکه به ازای هر رشته جدید یک دانشیار و دو استادیار باید از سوی موسسات به کار گرفته شوند که این موضوع در جهت افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت علوم تعیین‌کننده اصلی رشته‌های تحصیلی است، خاطرنشان کرد: درخواستی که ما از وزارت علوم داریم این است که استادیارهای باسابقه بیش از 5 سال به جای دانشیار در دانشگاه‌های غیرانتفاعی جایگزین شوند که امیدواریم وزارت علوم این موضوع را بپذیرد.

آهون‌منش همچنین درباره افزایش شهریه ترم جدید تحصیلی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز گفت: موسسات برای تعیین شهریه تحصیلی طبق اعلام هیأت امنای دانشگاه‌ها عمل می‌کنند که برای سال تحصیلی جدید نیز شهریه متغیر موسسات ۱۰ تا ۱۵ درصد حداقل و حداکثر اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه 358 دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در کشور فعال هستند، یادآور شد: فقط 8 درصد از جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار