معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

بسیاری از تخلف‌های محرز درآمدها ناشی از نبودآگاهی مدیران است

تهران (پانا) - نشست تخصصی بررسی آسیب‌های در آمد های اختصاصی در محل سالن آیت اله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد .

کد مطلب: ۸۳۷۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از تخلف‌های محرز درآمدها ناشی از نبودآگاهی مدیران است

یداله شهباز بیگی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران گفت: درآمدهای اختصاصی با اجازه قانون تحصیل و در بودجه سالانه تحت عنوان «درآمد اختصاصی» پیش بینی و برای تأمین هزینه های خاصی که برای اجرای فعالیت ها و برنامه های دستگاه های اجرایی ضروری است، مصرف می گردد.

وی با مقایسه میزان درآمدهای اختصاصی این اداره کل نسبت به پنج سال اخیر اظهار داشت: با توجه به کسری در آمدها، تا کنون پرداخت بسیاری از هزینه ها و خصوصا هزینه ایاب و ذهاب همکاران از محل در آمدهای اختصاصی تأمین گردیده است.

شهبازبیگی با اشاره به پراکندگی مناطق شهرستان های استان تهران و نیاز همکاران به سرویس ایاب و ذهاب ،گفت: باید شرایط مطلوب جهت رفاه حال همکاران محترم فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با تاکید بر لزوم نظارت بر درآمدها و هزینه کردها ، ادامه داد: گرچه این درآمدها پتانسیل و فرصت قوی برای مناطق و استان می باشد ولی نیاز به نظارت قوی دارد و این نظارت باید مستمر و قابل رصد باشد.

وی، بسیاری از تخلفات صورت گرفته از محل در آمدها،را ناشی از عدم آگاهی مدیران و عوامل ذیربط دانست و افزود: باید با آموزش های روز و کاربردی سطح آگاهی عوامل مربوط را بالا بد که در این زمینه در شهرستان های استان تهران اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شهبازبیگی یکی از وظایف مدیران و رؤسای مذکور بعنوان نمایندگان استان در مناطق را بحث نظارتی آنان دانست و تاکید کرد: مدیری که اشراف به فضاهای درآمدی، میزان درآمد ومصارف هزینه ای منطقه ی خود نداشته و اظهار بی اطلاعی نمایند، قطعا در انجام وظیه نظارتی خود کوتاهی نموده و باید نسبت به این مهم علاوه برحساسیت کافی، تخصص و نظارت را در اولویت های اصلی خود قرار دهد.

این مقام مسئول ادامه داد:عدم نظارت بر میزان درآمد و هزینه، عدم عودت به موقع وجوه به مبادی درآمد زا، عدم استقرار هماهنگ نرم افزار TSA به منظور تسهیل و تسریع در وصول در آمدهای اختصاصی، عدم نظارت و پیگیری جهت واریز کامل درآمدها، نامشخص بودن میزان عایدات هنرستان های کشاورزی، عدم رعایت تبصره 75 قانون بودجه و کاهش نیروی انسانی به ویژه در هنرستان ها از جمله مواردی است که منجر به تخلفات در درآمدهای اختصاصی می گردد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به استراتژی این اداره کل با توجه به نیازهای پیش رو ، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که حل کلیه مسائل بر پایه تصمیم گیری دقیق ، بجا و بهینه تر صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار