مدیرکل تأمین اجتماعی یزد:

52 درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند

یزد (پانا) - مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ازنظر درجه‌بندی در سطح سازمان‌های تأمین اجتماعی کشور، در رتبه پنجم کشوری قرار دارد، گفت: 52 درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۸۳۶۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
52 درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند

محمد صابری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر کشور است، گفت: ۱۴ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی در کشور هستند که نه میلیون نفر از آن‌ها شاغل در کارگاه‌ها و مابقی آن‌ها بیمه‌شده خاص تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد بیمه‌شده با خانواده‌های خود نزدیک به ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور هستند که از خدمات تأمین اجتماعی سازمان استفاده می‌کنند، تصریح کرد: نزدیک به ۵۲ درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و تحت پوشش این سازمان هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد سیاست‌های تأمین اجتماعی و چشم‌اندازهای این سازمان را دستیابی به سازمانی دانش‌مدار، کارآمد، پایدار، امانت‌دار و پاسخگو در راستای اعتلای کرامت انسانی، کمک به تحقق عدالت اجتماعی از طریق ارتقای کیفیت زندگی و بهبود سطح معیشت و سلامت بیمه‌شدگان و خانواده‌های آن‌ها دانست.

صابری بابیان اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان یزد با ۱۶ شعبه دائم، هفت شعبه اقماری و پنج کارگزاری در حال ارائه خدمت به حدود ۷۷ درصد از جمعیت استان یزد است، اظهار داشت: اداره کل تأمین اجتماعی استان یزد ازنظر درجه‌بندی در سطح سازمان‌های شعبات و ادارات کل سازمان تأمین اجتماعی کشور، در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

وی ابراز داشت: ۵۳۰ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی در حال خدمت هستند و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان عزیز را می‌دهند و جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ۸۶۶ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته رشد ۲/۸ درصدی را داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد تعداد بیمه‌شدگان اصلی این سازمان را ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و عنوان کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش ۱/۵ درصدی را داشته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی ۷۰ هزار و ۶۰۰ نفر هستند که نسبت به یک سال گذشته افزایش ۶/۸ درصدی را داشته است.

صابری در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر در استان یزد اگر ساعات اداری را بر صدور احکام مستمری تقسیم کنیم، ساعتی دو حقوق بازنشستگی توسط شعبات سازمان تأمین اجتماعی در سراسر استان یزد صادر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۶۰۰ کارگاه فعال در استان یزد وجود دارد، بیان داشت: این تعداد کارگاه نسبت به یک سال گذشته رشد چهاردرصدی را داشته است و در حال حاضر در استان یزد روزانه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به‌تمامی بیمه‌شدگان از تعهدات بلندمدت، کوتاه‌مدت و بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در جهت ارتقا، ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال در استان یزد با کارفرمایان و بخش صنعت تعامل خوبی را برقرارشده و به جهت اینکه فشاری از طرف سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایان و کارآفرینان وارد نشود و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ۲۹۰ تومان مطالبات از بخش صنعت و کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی انجام‌شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد افتتاح مجموعه ورزشی شهدای کارگر جنب بیمارستان شهدای کارگر، افزایش و تقویت بازرسی‌ها، جلوگیری از برخی هزینه‌ها، جلوگیری از پرداخت‌های به غیر حق، اجرای طرح بخشودگی جرائم به لحاظ تعامل کارفرمایان و به خاطر تحریم‌های ظالمانه، خشک‌سالی‌های اخیر و نوسانات ارز را از اهم اقدامات انجام‌شده در طول یک سال گذشته دانست.

صابری مراجعه تعداد سه هزار و ۶۰۴ کارگاه و استفاده آن‌ها از تسهیلات بخشودگی جرائم در سال گذشته، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با روسای شعب، مجامع کارگری و کارفرمایی برای رفع مشکلات موجود و رتبه سوم کشوری در بین دستگاه‌های تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را از دیگر اقدامات در سال گذشته برشمرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اداره کل تأمین اجتماعی استان یزد در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و سیاست‌های حمایتی استان یزد در حفظ توسعه اشتغال و نیز ایجاد تسهیل در امور مراجعین برنامه‌هایی را در سال ۹۷ در دستور کار قرار داده است.

وی در پایان تشکیل کمیته برنامه‌ریزی در سال ۹۷، برگزاری فصلی با مجامع کارگری و کارفرمایی، استفاده از ظرفیت‌ها برای جلوگیری از پرداخت‌های به غیر حق، پایلوت کشوری شدن برنامه‌های استان یزد و نقطه قوت برای استان یزد، راه اندازه شعبه اقماری در هفته تأمین اجتماعی در دهستان بهادران در شهرستان مهریز جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، کاهش مراجعه بیمه‌شدگان جهت اخذ دفترچه بیمه که در حال حاضر استان تهران پایلوت این طرح است و تسهیلات ویژه برای کارفرمایان برای تشویق آن‌ها را از اقدامات این سازمان در سال ۹۷ برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار