یادگار سومین شهید محراب:

جامعه بی پرسش جامعه کتابخوان نمی شود

یزد (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی یزد در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی(ره) اظهار داشت: به سمت جامعه پویا رفتن، پرسشگری را طلب می کند که جامعه پرسشگر با دنبال کتاب رفتن محقق می شود.

کد مطلب: ۸۳۵۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جامعه بی پرسش جامعه کتابخوان نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد ؛ بیان داشت: با درگذشت پدر بزرگوارم، آشیخ محمد علی صدوقی، جدا از مراسم های سنتی که برای سالگرد آن بزرگوار برگزار می شد که مصادف با شهادت آیت الله صدوقی(ره) در یازدهم تیرماه بود؛ سعی کردیم یک اتفاق فرهنگی را برای گرامیداشت این بزرگواران رقم بزنیم که نزدیکی با روز قلم در چهاردهم تیرماه سبب تاسیس رویداد ارزشی و فرهنگی کتاب سال یزد شد.

وی با تاکید بر اینکه کتاب سال یزد باید در هر دوره باشکوه بیشتری برگزار شود؛ بر لزوم تداوم این دوره تاکید کرد و بیان داشت: این رویداد فرهنگی باید هرساله با رشد بیشتری در جهت تحقق اهداف خود گام بردارد و با رشد و سطح کمی و کیفی بیشتری نسبت به ادوار قبل برگزار شود.

صدوقی با اظهار بر اینکه وضعیت امروز نشر و کتابخوانی نگران کننده است؛ اذعان کرد: جامعه پرسشگر، جامعه ای پویا است؛ به سمت جامعه پویا رفتن، پرسشگری را طلب می کند که جامعه پرسشگر با دنبال کتاب رفتن محقق می شود .

یادگارسومین شهید محراب با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه بی پ رسش است که با کاهش نشر و کتاب خوانی مواجه شده؛ ادامه داد: تا دغدغه و سوال برایمان پیش نیاید سراغ کتاب نمی رویم و برای همین جامعه بی پرسش یک جامعه کتابخوان نمی شود؛ جامعه دانامحور با محوریت کتاب انس دارد.

وی در آخر پرسشگری، دغدغه مندی، دانایی و کتابخوانی را از عوامل پیشرفت جوامع در عصر کنونی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار