مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران: دغدغه نویسندگان قاچاق کتاب در فضای مجازی و حقیقی است

یزد (پانا) - مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی(ره) اظهار داشت: قاچاق کتاب در فضای مجازی و حقیقی از دغدغه های مسئولان و نویسندگان است که منجر به کاهش تیراژ کتاب شده و حقوق مادی ناشر و نویسنده را تحت الشعاع قرار داده است.

کد مطلب: ۸۳۵۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران: دغدغه نویسندگان قاچاق کتاب در فضای مجازی و حقیقی است

نیکنام حسینی پور در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد؛ با بیان اینکه رویکرد جدید خانه کتاب ایران تمرکز زدایی و نگاه حمایتی به استان ها است؛ برگزاری دومین دوره کتاب سال یزد را رویدادی مبارک، عنوان و بر حمایت مسئولان استانی و کشوری از این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

وی از خریداری 200 جلد کتاب برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد توسط موسسه خانه کتاب ایران و خریداری 150 جلد کتاب شایسته تقدیر این رویداد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد.

حسینی پور با بیان اینکه کتب تالیفی مورد حمایت موسسه خانه کتاب ایران قرار می گیرند؛ تصریح کرد: با توجه به اهمیت از حمایت از کالای ایرانی و فرهنگی و شعار سال، کارهای تالیفی بیشتر از کارهای ترجمه مورد حمایت قرار می گیرند و همچنین تخفیف های یارانه ای ویژه در فصول مختلف به ویژه در طرح تابستانه و پاییزه شامل حال این کتب خواهد شد.

این مقام مسئول با انتقاد بر اینکه افزایش کتاب های ترجمه گروه سنی کودکان و نوجوان در سطح جامعه خطر آفرین است؛ اظهار داشت: انتقال فرهنگ سایر جوامع و آموزش غیر مستقیم به فرزندان ما خطر افرین است و مسئولان باید اهمیت بیشتری برای کتب تالیفی داخلی قائل شوند.

وی از ثبت 18 هزار نفر از اهل قلم در بانک اطلاعات خانه کتاب خبر داد و افزود: در این تعداد تنها 100 نفر از استان یزد ثبت نام کرده اند و امیدواریم با استقبال بیشتر یزدی ها بتوانیم آن ها را نیز در خدمات رفاهی مناسبی که برای اهل قلم تدارک دیده شده است؛ سهیم کنیم.

حسینی پور با تاکید بر اینکه همه چرخه های نشر کتاب مورد توجه قرار گیرد؛ گفت: باید در موضوع نشر کتاب حبس زدایی شود و همه ابعاد چرخه نشر که منجر به برگزیده شدن کتاب می شوند مورد توجه متولیان قرار گیرد.

وی در آخر با اشاره به دغدغه اهالی فرهنگ، خاطر نشان کرد: قاچاق کتاب در فضای مجازی و حقیقی از دغدغه های مسئولین و نویسندگان است و تبعات فرهنگی بسیاری بدی برا جامعه پدید آورده و منجر به کاهش تیراژ کتاب می شود که این مهم حقوق مادی ناشر و نویسنده را تحت الشعاع قرار داده و سبب افزایش نشر کتب ترجمه ای نسبت به تالیفی در سطح جامعه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار