مدیر مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری یزد:

حوزه گردشگری و تکنولوژی‌های نوین رویکرد مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری یزد

یزد (پانا) - مدیر مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری یزد بیان داشت: ورود سیاست‌های بنیاد جهانی انرژی با نظارت مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در دو حوزه گردشگری و تکنولوژی‌های نوین از جمله رویکردهای این مرکز در بحث انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد جهانی انرژی است.

کد مطلب: ۸۳۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حوزه گردشگری و تکنولوژی‌های نوین رویکرد مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری یزد

جعفر امین‌مقدم در دیدار با ولفگانگ نیومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی در مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری یزد با بیان اینکه یزدی ها مبتنی بر خلاقیت، تفکر و دانش فعالیت کرده اند؛ اظهار داشت: مردم یزد همواره به خاطر اقلیم، برای ادامه حیات تلاش بسیار کرده اند. تلاش سبب شده در طول تاریخ و تمدن کهن، ساختارهای فوق‌العاده‌ای شکل بگیرد که شاید امروز نیز مهندسین نگاه ویژه‌ای به آن دارند

مدیر مرکز خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین شهرداری یزد با اشاره به ثبت جهانی یزد؛ تصریح کرد: اینکه اجداد ما با این تفکر و خلاقیت توانستند یک تمدن را از سال‌های قدیم ادامه دهند، برای ما افتخاری بزرگ است زیرا امروز جهان، یزد را به ‌عنوان یک شهر جهانی پذیرفته‌ است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آنچه را که به‌عنوان حقوق بشر عنوان می‌شود، توسط اجداد و نیاکان ما به‌ نوعی پذیرفته و بنیان‌گذاری شده است، یادآور شد: ما می‌توانیم با همکاری و مشارکت در واقع اقتضائات یک شهر جهانی را با کمک به هم برای یزد ایجاد کنیم.

وی با بیان تاکید بر اینکه حضور رئیس بنیاد جهانی انرژی برای یزد مفید و پایدار است، گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری‌هایی مبتنی بر دانش و مبتنی بر انسانیت، مهربانی و صداقت داشته باشیم.

امین مقدم اضافه کرد: ورود سیاست‌های بنیاد جهانی انرژی با نظارت مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در دو حوزه گردشگری و تکنولوژی‌های نوین از جمله رویکردهای این مرکز در بحث انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد جهانی انرژی است.

مدیر مرکز خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین شهرداری یزد یادآور شد: در تاریخ، معماری و طراحی شهری آنچه در مؤلفه‌های پایداری ذکرشده، رعایت شده و ما تلاشمان این است با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر گریبان‌گیر جهان و به‌ تبع آن گریبانگیر ما در زمینه آب، انرژی، تولید انرژی و آلودگی هوا است، با مشارکت کسانی که اطلاعات خوبی در این زمینه‌ دارند به نتایج مطلوبی برسیم.

امین مقدم توسعه بیش از پیش شهر یزد در مباحث انرژی پایدار و محیط زیست را از دیگر مباحث در دستور کار مرکز نوآوری و خلاقیت مدیریت شهری شهرداری یزد دانست و بیان کرد: استفاده از قنات، بادگیر و کاهگل از جمله ویژگی‌های گذشتگان شهر یزد در راستای مولفه‌های پایدار محیط زیست است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی‌ها پاک و نوین می‌تواند مولفه‌های جدی در حوزه پایداری انرژی در استان و کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار