با حضور وزیران خارجه ایران و ۵ قدرت جهان

کمیسیون مشترک برجام روز جمعه تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران امور خارجه ایران و 5 قدرت جهان روز جمعه در وین برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون مشترک برجام روز جمعه تشکیل می‌شود

به گزارش کیودو، یک منبع نزدیک به این مذاکرات اعلام کرده است که دیدار این وزرای امور خارجه در راستای تلاش برای نجات توافق هسته‌ای 2015 ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و همچنین اعمال تحریم‌های جدید ضد ایران است.

به گفته این منبع آگاه، انتظار می‌رود محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و همتایانش از فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین، روسیه در این‌باره که چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند منافع ایران را با بسته پیشنهادی اقتصادی تأمین و تضمین کند، گفت‌وگو کنند.

مقام‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که در صورتی که اروپا نتواند منافع اقتصادی ایران را بعد از خروج آمریکا و بازگشت تحریم‌های این کشور تأمین کند از این توافق خارج خواهند شد.

در نشست روز جمعه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارد.

به گزارش پانا،‌ آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از خروج آمریکا در تاریخ 4 خرداد به درخواست ایران در سطح معاونان وزیران امور خارجه ایران و گروه 5 و همچنین با حضور هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. در نشست وین یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز حضور داشت که حضور او به صورت نمادین در این نشست نشانه‌ای از این بود که تنها تصمیم گیرنده درباره پایبندی ایران به تعهد ات هسته‌ای بر اساس برجام این آژانس است.

اتحادیه اروپا که پس از خروج آمریکا از برجام بر پایبندی بر تواتفق هسته‌ای تأکید دارد اعلام کرده است که به زودی بسته پیشنهادی برای تأمین منافع اقتصادی ایران را ارائه خواهد کرد.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه چندی پیش اعلام کرد که ایران انتظار دارد اروپا تا آخر ماه میمیلادی بسته پیشنهادی به ایران را ارائه دهد. انتظار می‌رود که این بسته در نشست روز جمعه از سوی اروپا به ایران ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار