همایش تخصصی مدیران و کارشناسان حوزه آموزش ابتدایی برگزارشد

یزد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه در همایش تخصصی مدیران و کارشناسان حوزه آموزش ابتدایی استان که در پژوهشکده آیت الله خاتمی برگزارشد گفت: رقابت زدایی درمدارس ابتدایی ازرویکردهای اصلی این وزارتخانه است ورقابت آسیب بزرگی به شخصیت کودکان وارد می کند.

کد مطلب: ۸۳۴۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش تخصصی مدیران و کارشناسان حوزه آموزش ابتدایی برگزارشد

"رضوان حکیم زاده "معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: رتبه بندی و رقابت دانش‌آموزان را از اصالت دور می‌کند و آسیب های جدی به آنها وارد می کند و ما باید به سمت برنامه و طرح های مختلفی برویم که رقابت ها مانع پیشرفت و موفقیت دانش آموزان نشود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح "کارآمد" در سه استان به عنوان پایلوت خبرداد و افزود: این طرح جایگزین دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی می شود و پاسخگویی به نیازهای معلمان توسط خود معلمان تعیین می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در قالب این طرح، اختیار به دست مدیران مدارس سپرده خواهد شد تا کلاس هایی که برگزار می شود، متناسب با دانش، نگرش، مهارت های لازم و در راستای رفع نیازهای واقعی معلمان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دوران کودکی، دوران بازی و شکوفایی و خلاقیت است افزود: تصمیمات و سیاست گذاری ها در حوزه ابتدایی باید بر اساس شادابی و نشاط دانش آموزان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این شرایط امروز، باید به بچه ها امید و نشاط بدهیم و حق نداریم نگرانی هایی که در جامعه در زمینه مسائل مختلف وجود دارد به دنیای کودکان منتقل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این همایش به اهمیت آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت : شخصیت انسان ها در دوران کودکی شکل می گیرد و باید در این دوران سرمایه گذاری کنیم.

" عباسعلی دانافر" افزود: نظام آموزشی ما باید به یک نظام اجتماعی تبدیل شود و ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین اموزش و پرورش در آن اجرا شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه ازبرگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در استان یزد خبرداد و افزود : این همایش در قالب مقاله ، قصه گویی ، فیلم کوتاه، عکس ،آواها و نواهای بومی محلی، دکلمه خوانی درآبان ماه برگزار می شود.

دانافر افزود: محورهای همایش هویت، رشد و تعالی همه جانبه اوان کودکی، بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود هویت و فرآیند هویت یابی کودکان ایران اسلامی در آموزش و پرورش پیش دبستانی ،بازنمایی هویت اسلامی ایرانی کودکان دررسانه ها سینما و فناوری های دیجیتال ارتباطی و اطلاعات می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: شرکت کنندگان میتوانند از جامعه مربیان،معلمان و اساتید کلیه دوره های تحصیلی ،دانشجویان،پژوهشگران، صاحب نظران و کارشناسان باشند .

وی گفت: شرکت کنندگان میتوانند آثار خود را تا5 مهر ماه به دبیرخانه این همایش واقع دریزد - چهارراه فرهنگیان - بلوار شهید پاکنژاد - اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال نمایند .

گفتنی است در پایان از زحمات " محمد حسن رادمنش" معاون سابق آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اهدای لوح سپاس تقدیرشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار