تولید دستگاه مولّد نیتروژن توسط جوان کم‌بینا با حمایت کمیته امداد

کرج (پانا) - کارآفرین کم‌بینای البرزی با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد و راه‌اندازی کارگاه تولید مولّد نیتروژن و تجهیزات تعمیرگاهی ضمن خودکفایی برای ۱۲ نیازمند جویای کار شغل ایجاد کرد.

کد مطلب: ۸۳۳۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید دستگاه مولّد نیتروژن توسط جوان کم‌بینا با حمایت کمیته امداد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) البرز، کارآفرین موفّق البرزی با اشاره به بخشی از سختی‌های زندگی برای رسیدن به موفقیت گفت: شش‌ساله بودم که پدرم از دنیا رفت و چون شغل او کشاورزی بود هیچ‌گونه مستمری برای خانواده هشت‌نفری ما باقی نگذاشت، بنابراین همه اعضای خانواده ناگزیر کار کشاورزی را ادامه دادیم؛ من نیز در کنار سایرین هم‌زمان مشغول به کار بودم و خرج تحصیل خود را نیز تأمین می‌کردم.

وی بابیان اینکه پس از اتمام تحصیل در مقطع متوسطه و قبولی در کنکور بر اساس علاقه‌مندی خود در رشته مهندسی صنایع مشغول به تحصیل شده است گفت: به دلیل مشکلات مالی و ناتوانی در تأمین هزینه‌های دانشگاه مجبور شدم از ادامه تحصیل انصراف دهم، از طرفی مشکل بینایی موجب شد از خدمت سربازی نیز معاف شوم؛ پس از مدّتی با گذراندن دوره ۱۸ ماهه الکترونیک صنعتی ایران و آلمان در یک شرکت مرتبط با دوره تخصصی‌ام، مشغول به کار شدم.

جوان کارآفرین گفت: با گذشت مدّت دو سال از اشتغال به کار در شرکت الکترونیک صنعتی، یک مغازه اجاره کردم و پنج سال به مشتریان خدمات خودرویی ارائه کردم تا اینکه با پس‌اندازی که اندوخته بودم در زمین پدری‌ام کارگاهی ساختم و برای خرید تجهیزات ضمن مراجعه به کمیته امداد و ارائه طرح مونتاژ دستگاه مولّد نیتروژن، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال دریافت کردم؛ پس‌ازآن کار مونتاژ دستگاه مولد نیتروژن در کارگاه کوچکمان آغاز شد.

جوان نخبه البرزی از تصمیمش برای طراحی و تولید بخش‌هایی از دستگاه در داخل کارگاه خود گفت و افزود: برخی قطعات این دستگاه با قیمت گران از خارج کشور وارد می‌شد ولی با تلاش شبانه‌روزی ضمن داخلی سازی بخش‌هایی از قطعات دستگاه و حفظ کیفیّت توانستیم قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم و هم‌اکنون مشتریان زیادی برای تولیدات ما در بازار وجود دارند.

وی درآمد ماهیانه خود را بالغ بر چهار میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر دستگاه مولّد نیتروژن دستگاه مولّد جوشکاری، پرس و رنگ را نیز تولید می‌کنیم.

کارآفرین البرزی، کم صدایی، فضای اشغال‌شده بسیار کم، نصب و راه‌اندازی سریع و آسان، امکان استفاده از هوای فشرده موجود در کارخانه، قابلیت تنظیم ظرفیت تولید و مقدار خلوص نیتروژن و نیز اقتصادی بودن دستگاه به دلیل مصرف انرژی پایین، عملکرد خودکار و بدون نیاز به اپراتور را ازجمله مزایای دستگاه مولد نیتروژن دانست.

دستگاه‌های مولد نیتروژن برای عملکرد خودکار طراحی می‌شوند که به وسیله سوئیچ و یک نشان‌دهنده فشار کنترل می‌شوند. مقدار اکسیژن به‌طور پیوسته به وسیله دستگاه سنجش اکسیژن آنالیز و کنترل می‌‌شود مقدار جریان و دبی نیتروژن نیز به وسیله فلومتر سنجیده و اندازه‌گیری می‌شود. تمامی تجهیزات آنالیز و کنترل در سیستم فرمان ترکیبی از تبحر و تجربه و مهارت‌های خاص فناوری را گردآوری کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار