مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی خبر داد:

 تنها یک چهارم از   مخازن آبی خراسان جنوبی  آب دارند

بیرجند(پانا)-مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: تنها ۲۵ درصد از مخازن آبی خراسان جنوبی دارای آب هستند و ۷۵ درصد  ظرفیت ۷ سد آبی خراسان جنوبی خالی از آب است.

کد مطلب: ۸۳۲۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
 تنها یک چهارم از   مخازن آبی خراسان جنوبی  آب دارند

حسین امامی مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالیهای پی در پی در خراسان جنوبی گفت: تنها ۱۷ میلیون مترمکعب از مجموع ظرفیت ۶۷ میلیون متر مکعبی آب در سدهای استان دارای آب می باشد که این میزان نشان می دهد تنها ۲۵ درصد آب استان در سدها ذخیره سازی شده است.

امامی در ادامه گریزی به باروری ابرها در سال ۹۶ زد و گفت: به دلیل زمین گیر شدن دو هواپیما در هیچ جای کشور این طرح عملیاتی نشد ولی امیدوار هستیم تا بتوانیم بر اساس توافق های انجام شده با هوافضای سپاه در سال ۹۷ این طرح را در استان اجرایی کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد عملیات طرح مطالعات آب ژرف در استان انجام شده است و هم اکنون عملیات ژئوفیزیک در خراسان جنوبی در حال انجام است ۱۶۰۰ سایت برای این منظور پیش بینی شده است.

وی افزود: 30روستا خراسان جنوبی امسال تامین آب می شوند تا بتوان مشکلات روستاهایی را که با تانکر آبرسانی می شوند کاهش داد.

مدیرعامل منطقه خراسان جنوبی در پایان از همان ثانیه ها درخواست کرد تا در بخش مدیریت مصرف آب همیاری و همکاری کنند بحران کم آبی و خشکسالی های پی در پی در خراسان جنوبی کنترل شود و بتوان این مشکلات را پشت سر گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار