مدیرکل هواشناسی اصفهان: بیش از 99 درصد مردم اصفهان درگیر بدترین نوع خشکسالی هستند

اصفهان (پانا) - مدیر کل هواشناسی استان اصفهان در اولین نشست خبری هواشناسی در سال ۱۳۹۷ اظهار کرد که بیش از ۹۹ درصد مردم اصفهان درگیر بدترین نوع خشکسالی هستند و خشکسالی هیدرولوژیک و اقتصادی-اجتماعی بر مردم چیره شده است.

کد مطلب: ۸۳۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل هواشناسی اصفهان: بیش از 99 درصد مردم اصفهان درگیر بدترین نوع خشکسالی هستند

بیجندی در اولین نشست خبری هواشناسی در سال ۱۳۹۷ در جمع خبرنگاران گفت:شاید این فضایی که امروزه بر کشور حاکم است،مواردی مرتبط با خشکسالی،کم آبی،گردوغبار،دلیلی برای این باشد تا بیشتر با مجموع وظایف و کارهایی که میتواند یک دستگاه زیرساختی مانند هواشناسی انجام دهد آشنا شویم و به روند توسعه بهتر کشور و روند زندگی بهتر کمک کنیم.
بیجندی در ادامه اظهاراتی در مورد اتفاقات آینده هواشناسی داشت و افزود:بارها گفته شده که در قرن ۲۱ جهان درگیر خشکسالی و سیلاب خواهد بود. در حوزه بارش ها از اول ماه زراعی ۹۶ تا سال ۹۷ در مقایسه با استان های کشور در مدت آماری بلندمدت،وضعیت استان اصفهان چندان خوشایند نیست و رتبه ۱۲ دریافت کم بارشی کشور را به خود اختصاص داده و این برای ما که امید به بهبود وضعیت سد زاینده رود داشتیم،چندان رضایت مند نبود.
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه گفت : میانگین بارش در استان اصفهان ۱۱۴میلی متر است که نسبت به بلندمدت ۲۷% کاهش و نسبت به سال زراعی گذشته،۱۳% کاهش بارش داشته ایم.در چادگان میزان دریافت بارش ۶۷% نسبت به سال گذشته کمبود بارش داشته و ۶۰% بدهکاری بارشی همراه داشته است و اگر بخواهیم در بحث خشکسالی پیشروی کنیم،خروج از خشکسالی زمان بر و کاملا پیچیده است و امروزه بیش از ۹۹% مردم استان اصفهان درگیر خشکسالی هستند ولی پیش بینی می شود در تیر و مرداد وضعیت بارش نرمال و در برخی مناطق فراتر از نرمال باشد ولی کمبود بارش را جبران نخواهد کرد.
در ادامه مهندس اسدی،مسئول سامانه تهک ضمن رونمایی از فاز اول سامانه تهک گفت: از این پس کشاورزان با کمترین هزینه و بدون مراجعه حضوری،میتوانند به سایت Tahak.irimo.ir مراجعه کرده و از وضعیت دما با خبر شوند،ما پس از سه سال تلاش سامانه تهک یعنی توسعه هواشناسی کاربردی را راه اندازی کرده و حدود ۴۶۰۰۰ کاربر فعال در حوزه کشاورزی داریم و خدماتی به صورت الکترونیکی به آنها ارائه میدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار