مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان خبر داد:

جانمایی 7 هزار پلاک ثبتی در بانک اطلاعات املاک استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سمنان از اجرایی شدن طرح شمیم یا یکپارچه ملک در استان خبر داد و گفت: هفت هزار پلاک ثبتی در بانک اطلاعات املاک استان سمنان جانمایی شده است.

کد مطلب: ۸۳۲۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
جانمایی 7 هزار پلاک ثبتی در بانک اطلاعات املاک استان سمنان

ولی‌الله عبدی کمیشانی، به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، بابیان اینکه از سال گذشته طرح شمیم یا همان شبکه ملی یکپارچه ملک در استان که گام بزرگی در راستای تهیه نقشه های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا است، در حال اجرا است، اظهار کرد: در این طرح هفت هزار پلاک ثبتی در بانک اطلاعات املاک استان جانمایی شده است.

وی اظهارکرد: طرح شمیم سبب می شود تا تمام ارگان ها و ادارات دولتی و حتی نقشه برداران نظام مهندسی با استفاده از امکانات شمیم و ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان بابیان اینکه همگام با دولت الکترونیک در استان نیز به دنبال الکترونیکی شدن اسناد ثبتی هستیم، ابراز داشت: تاکنون این طرح در شهرهای سرخه و سمنان انجام‌شده است که تا پایان سال مابقی شهرهای استان نیز تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

کمیشانی همچنین به اجرای طرح ملی کاداستر در راستای توسعه الکترونیک و مکانیزه ارائه خدمات ثبتی در استان سمنان همزمان با سراسر کشور اشاره داشت و گفت: این طرح از زمین‌خواری، کلاه‌برداری و صدور اسناد مالکیت معارض جلوگیری می‌کند و در آن اطلاعات حقوقی مالک و تمامی اراضی ملی دولتی و غیردولتی ثبت می‌شود.

وی، تعیین محدوده مالکیت‌ها همراه اطلاعات حقوقی آن‌ها را مهمترین هدف از اجرای این طرح دانست و گفت: در این طرح تمام اطلاعات اندازه و محدوده و موقعیت در روی نقشه مشخص و نحوه ثبت خصوصیات ملک (اطلاعات حقوقی) به طور کامل معین می‌شود که تأثیر بسیار زیادی در ارتقای کیفیت عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی خواهد داشت.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان درآمد این اداره کل را 140 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: سال گذشته ۶۰۵ مورد شرکت به‌صورت الکترونیکی در سامانه به ثبت رسید که با اجرای طرح‌های الکترونیک پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال افزایش یابد.

کمیشانی بابیان اینکه طرح ملی کاداستر در راستای توسعه الکترونیک و مکانیزه ارائه خدمات ثبتی در استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور در حال اجرا است، افزود: این طرح از زمین‌خواری، کلاه‌برداری و صدور اسناد مالکیت معارض جلوگیری می‌کند و در آن اطلاعات حقوقی مالک و تمامی اراضی ملی دولتی و غیردولتی ثبت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار