دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری با رئیس جمهوری بولیوی

تهران (پانا) - مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری، روز دوشنبه(4 تیرماه) به وقت محلی با اوو مورالس آیما، رئیس‌جمهوری دولت چندملیتی بولیوی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۸۳۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار  فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری با رئیس جمهوری بولیوی

در این دیدار، سرمدی با تسلیم پیام کتبی رئیس‌جمهوری کشورمان درباره خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به رئیس‌جمهوری بولیوی از مواضع شجاعانه مورالس در قبال خروج آمریکا از این توافق قدردانی کرد.

او با اشاره به بین‌المللی بودن توافق هسته‌ای بر لزوم مقابله جامعه جهانی با سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا تأکید و ادامه همزمان برجام و تحریم‌ها را غیر ممکن دانست.

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان با برشمردن بهانه‌های اصلی ترامپ برای خروج از برجام، نقض توافق‌های چندجانبه و بین‌المللی را بدعتی خطرناک در نظام بین‌الملل و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی دانست و اقدام قاطع کشورهای جهان برای به شکست کشاندن این سیاست مخرب را یک ضروت دانست.

در این دیدار، رئیس‌جمهوری بولیوی نیز با بیان اینکه دارای دیدگاه‌ها و مواضع مشترکی با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است از مبارزه کشورمان با سلطه‌طلبی آمریکا تمجید و بر حمایت بولیوی از جمهوری اسلامی ایران در موضوعات سیاسی و بین‌المللی تأکید کرد و افزود: «همانطور که آمریکا متحدانی دارد کشورهای مخالف سلطه‌گرایی نیز می‌بایست ارتباطات و پیوندهای خود را داشته باشند.»

در این دیدار دوطرف در باره راه‌های گسترش و تقویت روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو کردند.

رئیس‌جمهوری بولیوی خواستار افزایش رفت‌وآمدهای مسئولان دو کشور به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار