نشست هم اندیشی هیئت رئیسه شورای دانش آموزی و نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور

مشهد(پانا)- نشست هم اندیشی هیئت رئیسه شورای دانش آموزی و نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور با مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی هیئت رئیسه شورای دانش آموزی و نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور

قاسمعلی خدابنده در جمع هیئت رئیسه ی شواری دانش آموزی و نمایندگان استان در نهمین دوره مجلس کشوری گفت: ما بر اساس سند تحول بنیادین باید تعلیم و تربیت تمام ساحتی را داشته باشیم که یکی از انها تربیت اجتماعی و سیاسی است باید دانش آموزانی تربیت کنیم قانون مدار مشارکت جو مسئولیت پذیر که در عرصه های اجتماعی تاثیرات مثبتی داشته باشند.
وی ادامه داد: ما باید نقش های مختلف اجتماعی خود نیز دقت داشته باشیم و بر افراد جامعه اثر گذاری داشته باشیم. حقوقی هم در جامعه برای ما در نظر گرفته شده است. حق شهروندی یعنی هر شهروند ایرانی از حق و حقوقی در جامعه برخوردار است یعنی ما که حق شهروندی داریم طبیعتا تکالیف اجتماعی نیز بر عهده ماست.
خدابنده گفت: آموزش و پرورش وظیفه خود می داند که در مدرسه با توجه به سساحت تربیت اجتماعی مهارت های لازم این حوزه را آموزش دهیم.
وی گفت: در این زمینه فعالیت تشکل های دانش اموزی را داریم که کمک می کند دانش آموز از یک حوزه فردی به حوزه اجتماعی است د کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: تشکل های مختلف فعال در مدرسه برای این است که تربیت اجتماعی شکل گیرد و دانش آموز بداند حق و تکالیفی دارد که اینها در مدرسه تمرین می شود تا دانش آموزی جامعه پذیر و قانون مدار تربیت شود.
علاوه بر این باید برخی از فعالیت های اجتماعی که در مدرسه تمرین می شود باید در خانواده نیز این تمرین ادامه پیدا کند. مجلس و شورای دانش آموزی جایی برای تربیت نخبگان اجتماعی اشت و این دانش آموزان توانایی بر دوش کشیدن مسئولیت های مختلفی را در اینده جامعه خواهند داشت.
بیش از 66 درصد فعالیت های آموزش وپرورش در حوزه تربیتی و پرورشی است
علی محمد یونسی رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اصل مشورت گفت در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان برای این جلسه برنامه ریزی شد.
وی گفت: این دانش اموزان با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف انتخابات از کف مدرسه تا استان توانسته اند نظر دوستان خود را جلب کرده و بالاترین رای را بیاورند و به عنوان شورای مشورتی استان انتخاب شوند.
یاد آور می شود دانش آموزان حاضر در این نشست در باره موضوعات مختلف آسیب های اجتماعی در مدرسه، مدرسه ی فی، سند تحول بنیادین، تشکل های دانش آموزی، مهارت های زندگی، تربیت تمام ساحتی، اقتصاد مقاومتی نشاط و شادابی در مدرسه بحث و گفتگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار